Íme Lázár új luxusautója: egy 15 milliós Audi
Nem kell messzire visszanyúlni az időben, tán ezért is emlékeznek még sokan a nagy port felvert, lézerblokkolós Audi S8-ra, melyet annak idején havi 600 ezer forintért bérelt Lázár János, a Fidesz agilis frakcióvezetője.
Azóta sok víz lefolyt a Dunán, a közvélemény nyomására pedig kénytelen volt megválni a 450 lóerős, V10-es, bérelt Auditól. Az új autó már teljes mértékben magántulajdon, így persze többet nem vethető szemére az adófizetők pénzének költése, legalábbis ami az autóparkot illeti.
Tény, hogy kisebb, nem annyira feltűnő jelenség a kétéves, Németországból behozott A6 Allroad. De ha már egyszer olyan gigantikus űr és hiányérzet támadt az ötéves S8 után, saját zsebből miért nem az lett? Nem lett volna már igazán mindegy? Egy ilyen kétéves, alig 9000 kilométert futott 3.0 TFSI Allroad Németországban jelenleg 45-48 ezer euróba (12-13 millió forint) kerülhet, ehhez jön mintegy 1,6 millió forint regadó. Ezzel szemben egy 2007-es, tehát alig négyéves S8 55 200 kilométerrel már potom 36 ezer eurótól (9,9 millió) elvihető, ezt megfejelve az 1,84 milliós regadóval könnyű kiszámolni, hogy mintegy 3 milliót spórolt volna. Ennyibe pedig sok-sok liter 98-as benzin és egy-két kötelező szerviz is belefér.
Ismét benzinmotorra esett a választás: a háromliteres, kompresszoros véhatos persze nem egy V10, de finoman és szépen jár, gázra pedig könnyedén felpörög. A 420 newtonméteres nyomaték és a 290 lóerő még az A6 Allroad-méretű batárt is tisztességgel mozdítja, quattro ide-oda. Pista, a sofőr is azt valószínűsíti, hogy odakint szalon-tesztautóként szolgált, az állapota is ezt tükrözi.
A beltér hibátlan, bár látszik rajta, hogy élnek benne, cipőpucoló, könyvek-újságok és persze egy váltás tiszta ruha. Alig volt időnk pár szót váltani, máris megérkezett a Blikk-különítménye és vérszagot kapva fotózták Lázár fenekének hűlt helyét, majd megkérdezték, milyen autó is ez - tesztelte Lázár új csodajárgányát a
totalcar.hu.