Hogy fog így meccset nézni Orbán? Zöld lámpát kaptak a szivárványos hirdetések
A vasárnapi Hollandia–Csehország meccsen már lesz szivárványos reklám – a Puskás Arénában. A holland válogatott csapatkapitánya pedig szivárványos karszalagban lesz.
Néhány nappal azután, hogy az UEFA elutasította, hogy az Allianz Arénát szivárványszínekkel világítsák meg, most jóváhagyta, hogy az Eb további részében szivárványos hátterű hirdetések jelenjenek meg a pálya reklámtábláin – írta a theatletic.com. A Booking.com pedig már meg is erősítette, hogy a szivárvány témájú hirdetésük a 16. forduló összes meccsén megjelenik majd, beleértve Hollandia és Csehország vasárnapi meccsét, ami a budapesti Puskás Arénában lesz.
A Booking.com mellett a Volkswagen, a Heineken és a JustEat is szivárványosan hirdet, ezek a reklámok már Wales–Dánia meccsen is láthatóak voltak.
„Az UEFA teljes mértékben támogatja, hogy a szponzoraik a tolerancia és az elfogadás üzenetét közvetítik. Szilárdan hiszünk a mindenki számára biztosított egyenlő jogokban, és ez magában foglalja az LMBTQI+ közösség támogatását.”
– írta az UEFA a közleményében.
Lesz karszalag is
Gini Wijnaldum, a holland válogatott csapatkapitánya pedig bejelentette: „One Love” feliratú karszalagban lép a pályára vasárnap este a Puskásban. A játékos korábban azt is elmondta, hogy nem célja provokálni a közönséget, épp ellenkezőleg. A „One Love” kampány azt hivatott demonstrálni, hogy a foci összeköti az embereket, illetve hogy a különbségek nem számítanak, mert minden játékosnak és futballrajongónak van legalább egy közös vonása: a játék iránti szeretet. A focista korábban megjegyezte azt is, hogy reméli, nem kell majd rasszizmussal sem szembesülnie.
(Kiemelt kép: Domenico Berardi [Olaszország] az Ausztria elleni mérkőzésen a Wembley Stadionban. Fotó: POOL/AFP | Catherine Ivill)