Olcsóbb lesz a HÉV egyik szolgáltatása

A változások október 15-től lépnek érvénybe, az összes HÉV vonal teljes hosszát érintik.

2024. október 15., 10:17

Szerző:

Az Építési és Közlekedési Minisztérium, a MÁV-csoport és a Budapesti Közlekedési Központ megállapodása alapján 2024. október 15-étől, keddtől a HÉV-vonalak teljes hosszán lehet kerékpárt szállítani egy BKK-vonaljegy vagy BKK-gyűjtőjegy érvényesítésével, ám emellett természetesen továbbra is megmarad az 500 Ft-os – HÉV-vonalak teljes hosszán érvényes – viszonylati kerékpárjegy, valamint a Kerékpár országbérlet – számolt be róla a Hvg.

A kerékpáros utasok a MÁV mobilalkalmazásból vagy MÁV automatákból is vásárolhatnak hasonló árú, a HÉV teljes vonalán érvényes kerékpárjegyet.

A fejlesztés csak a HÉV vonalakra érvényes

A hivatalos közlemény szerint a fejlesztés nem érinti a BKK-kerékpárbérlet érvényességi területét, hiszen az október 15-ét követően is csak a fővárosi szakaszon, Budapest közigazgatási határáig érvényes. A MÁV-csoport a kerékpárral rendszeresen utazóknak továbbra is a kerékpár országbérletet ajánlja, mely harminc napig érvényes a MÁV-csoport, a GySEV és a BKK egyes járatain 4950-Ft-ért. A viszonylati kerékpárjegyet és a Kerékpár országbérletet a MÁV-csoport online felületein, az automatáknál és a pénztárakban, valamint a GYSEV pénztáraiban válthatják meg az utasok.

Hozzátették, a új lehetőség csak a kerékpárszállítás díjára vonatkozik, a kerékpárosnak – a saját utazása kapcsán – továbbra is kell rendelkeznie az adott szakaszra érvényes jeggyel, bérlettel vagy díjmentes utazásra jogosító igazolással.

500 milliárdba kerülne a HÉV járműpark cseréje

Amint arról a 168.hu korábban beszámolt,  HÉV-járműpark megújítása több mint 500 milliárdba kerülne, ám az Orbán-kormány a következő tíz évben egyetlen fillért sem szán erre.

„Még a Hagyó Miklós korszak járatritkítási tervei is átgondoltabbak voltak, mint a jelenlegi közlekedéspolitikáért felelős kormányzati szereplők javaslatai. Az elmúlt héten a közlekedési miniszter, az államtitkár és a MÁV vezére egymásnak teljesen ellentmondó nyilatkozatokat tett, ilyen fokú koncepciótlansággal évtizedekkel ezelőtt sem találkoztam” – jelentette ki Feld Márton, a Magyar Közlekedési Klub (MKK) elnökségi tagja a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési szakbizottságának hétfői rendkívüli ülésén. Ezt a grémium frissen megválasztott elnöke, Vitézy Dávid hívta össze a HÉV-járatok tervezett ritkítása miatt. A cél egy közös, pártokon átívelő tiltakozó nyilatkozat kiadása volt, illetve a városvezetés felkérése a bevethető jogi eszközök feltérképezésére, míg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) feladata a részleges HÉV-pótlás lehetőségének vizsgálata. 

A Vitézy Dávid vezette szakbizottság azt javasolja, vizsgálják meg, Budapest tudna-e segíteni régi villamosokkal, ha ritkítják a HÉV járatait.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Wikipédia)

Az Európai Bizottság vámot vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra.Az EB döntésére válaszul október 11-től az importőröknek a Kínai Kereskedelmi Minisztérium által meghatározott vállalatokra vonatkozó jótállási díjakat kell megfizetniük a vámhatóság számára, amelyek 30,6%-tól 39%-ig terjedhetnek. A kereskedelmi háború büntetővámjai nem vonatkoznak a gépjármű alkatrészekre, így Kínának még inkább megéri majd Európában gondolkodni az akkumulátorgyárak telepítésekor.