Fizetni fognak az oroszok a haldokló metrókocsik miatt
A vezérigazgató elmondta: a szerződésben kikötötték, hogy a szerelvények hány százaléka lehet rossz egyszerre, és ezt a számot az orosz fél elérte. Ilyenkor és sok más esetben is automatikusan hatályba lép a kötbérklauzula, és ennek az összege most ért el egy olyan nagyságrendet, hogy értesítették az orosz felet. Az orosz cég a mai nappal is kötbérkötelembe esik, hiszen nem tudnak közlekedni a szerelvények – jegyezte meg.
Bár jelenleg úgy tűnik, hogy négy–hat hetet csúszik a felújított szerelvények érkezése, az összes, 227 kocsit jövő nyárra kell leszállítania a cégnek. A gyártó kapacitásáról azt mondta: az orosz metró többet rendel a Metrovagonmasztól egy évben, mint a BKV az elmúlt tíz évben, tehát jövő nyárig az oroszok a mostani lemaradást be fogják tudni hozni.