Figyelmeztetést adott ki a K&H: csalók keresik fel az ügyfeleiket

Azt az érzetet keltik, hogy pénzt kap, csak ehhez be kell jelentkeznie a fiókjába, és ott beállítani pár dolgot.

2021. április 26., 18:57

Szerző:

Adathalászok támadnak a K&H Bank nevében. A helyzet komoly, az egyik jól bevált ellenőrzési módszer nem működik: a csalók által kiküldött e-mail ezúttal úgy néz ki, mintha valóban a pénzintézettől érkezett volna – írta a hvg.hu.

A K&H hétfő délutáni tájékoztatása szerint a támadók beérkező átutalások meghiúsulásáról értesítik ügyfeleiket. Tehát azt az érzetet keltik a címzettben, hogy pénzt kapna, csak ahhoz be kell jelentkeznie a fiókjába, és ott be kell állítani pár dolgot.

A csaló levél tartalma a következő:

„Tisztelt Ügyfelünk,

Az adataiban nemrégiben felmerült hibák miatt nem tudtuk feldolgozni a beérkező átutalásokat a fiókjába. Kérjük, kattintson ide és kövesse a lépéseket a fiókjának lekéréséhez.

Sajnáljuk az okozott kellemetlenségeket.

Köszönjük, hogy minket választott.

K&H Bank Zrt.”

Hiába figyelmes valaki, és ellenőrzi le az e-mail feladóját: abban a mezőben a kh.hu domainvégződés szerepel, ami valóban a K&H Bank hivatalos weboldala. A levél egy linket tartalmaz, amelyre kattintva egy adathalász oldal segítségével próbálják meg a mobilbank belépéshez/aktiváláshoz tartozó adatokat megszerezni az ügyfelektől.

A K&H Bank minden ügyfelét fokozott figyelemre és óvatosságra inti. Egyúttal figyelmeztet: a jelenlegi ismeretei szerint az adathalász kampányt e-mailként indították a támadók, azonban elképzelhető, hogy hasonló módon SMS-ben vagy telefonon is megpróbálnak adatokat kicsalni.

(Kiemelt képünk illusztráció: 168.hu | DImény András)