Fehérvártól Hatvanig összekapná az LMP

Tömegközlekedés-átalakítás, az önkormányzati rendszer átszervezése, a 4-es metró második szakaszának leállítása, szociális lakáshálózat kiépítése, részvételi költségvetés - a Lehet Más a Politika az országgyűlési választásokhoz hasonlóan részletes programmal készül az önkormányzati választásokon budapesti megmérettetésére.

2010. július 31., 16:15

A Lehet Más a Politika, ha a főpolgármesteri tisztségért nem is indulhat eséllyel, de a fővárosi közgyűlésben erős pozíciókat szerezhet az őszi önkormányzati választásokon. A párt programjának lényegi elemeit a programíró csapat segítségével szedte össze a

Hírszerző.

Az LMP álláspontja szerint a jelenlegi önkormányzati rendszer és a hivatali struktúra nemcsak átláthatatlan és korszerűtlen, de teljesen távol került az állampolgároktól. A megválasztott képviselők "nem képviselik" a lakosokat, a Fővárosi Önkormányzat mint hivatal pedig "elérhetetlen".

Az LMP ezen szeretne változtatni a meglévő rendszer újrastrukturálásával. Ebben a Fővárosi Önkormányzat lenne a stratégiák és az összbudapesti ügyek meghatározója, a kerületeknek a végrehajtó szerep jutna. Így elkerülhető lenne, hogy egyes kerületek keresztbe tegyenek a fővárosi érdekeknek. Az LMP fontosnak tartja a főváros és a "Fehérvártól Hatvanig terjedő" agglomeráció fejlesztésének összehangolását is, ezért egy "Nagy-Budapest Tanács" jellegű testületet hoznának létre erre a feladatra.

Az ökopárt a lakosok önkormányzati döntésekbe való fokozottabb bevonását szeretné. Állampolgári tanácsokat és részvételi költségvetést képzelnének el, vagyis a költségvetés bizonyos részének felhasználásáról vagy más önkormányzati döntésekben az állampolgárok közvetlenül fogalmazhatnának meg "erős ajánlásokat". Ez az LMP szerint a világon sok helyen, milliós városokban is működőképes modell, amely a korrupció visszaszorítása mellett növeli a helyi adózási kedvet is.

Az agglomerációs keretekben való gondolkodás jellemzi az LMP fővárosi közlekedést érintő terveit is. A párt a jelenleg is létező Budapesti Közlekedési Szövetséget fejlesztené Budapest és környékének tömegközlekedését összefogó közlekedési hatósággá. A BKSZ dolgozná ki a stratégiákat, menetrendeket, és rendelné meg a szolgáltatást a BKV-tól és a többi közlekedési cégtől, amelyek az üzemeltetést végeznék.