Egymiliárdba kerülhetett a „Háborúpártiak”-kampány listaáron

Hol a pénz?

2023. szeptember 7., 14:50

Szerző:

A reklámköltéseket monitorozó Kantar Media adatai szerint 1,066 milliárd forintból valósította meg az ellenzéki politikusokat háborúpártinak beállító kampányát a Civil Összefogás Fórum (illetve a mögötte álló jogi személy, a CÖF–CÖKA) cége, a Kövess minket 2022 Kft. a nyáron – tudta meg a 24.hu.

Megjegyzik, hogy mindez listaáras költés, azaz az összeg a megvásárolt médiafelületek árlista szerinti értékét jelenti. Ehhez képest a tényleges, nettó érték a mennyiségi és egyéb engedményekkel, valamint ügynökségi jutalékkal csökkentett reklámköltés az, amennyiért a vevő – ez esetben a Békemenetet és több korábbi plakátkampányt szervező, közpénzzel megtámogatott CÖF–CÖKA cége – ténylegesen megvásárolta a reklámhelyeket. A cég ugyanakkor kaphatott kedvezményt például a nagy mennyiség miatt.

A 24.hu piaci forrásai szerint így a nettó költés bizonyára nem érte el az egymilliárd forintot, ám több százmilliós vásárlásról lehetett szó.

Mindez összesen 2984 megjelenést tartalmazott:

1735 citylightot, illetve több mint 1200 óriásplakátot.

A citylight hirdetések jellemzően tömegközlekedési megállókban, bevásárlóközpontokban, benzinkutakon találhatóak, olykor megvilágított, üvegekkel védett hirdetési felületek.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Merész Márton / 168.hu)

Ángyán József, az Orbán-kormány volt államtitkára azt mondta a 24.hu-nak adott interjújában, hogy  Sulyok Tamás méltatlanná vált a köztársasági elnöki pozíció betöltésére. Az államfőt Dobrev Klára nemrég azzal vádolta meg, hogy külföldieknek játszott ki magyar termőföldeket.