Egy fakocka állította meg az orosz metrót

2017. július 26., 10:32

Reggel fél nyolckor ismét kiszállították az utasokat az Újpest felé tartó felújított orosz szerelvényből a Pöttyös utcai állomáson, majd a vonatot a telephelyre vitték. Az ok: nem működött az ajtóvisszajelző lámpa – írja az Index.

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója közölte: az ajtók működtek, de a visszajelző lámpa nem jelzett a vezetőnek. Ezért biztonsági okokból beszállították a vonatot a telephelyre, ahol orosz mérnökök vizsgálják: letöltik a szoftvert, megnézik, mi a baj.

A lap megjegyezte, hogy az ajtóvisszajelző lámpa nem egy jelentéktelen lámpácska, hanem az egyik legfontosabb biztonsági funkció. Azt mutatja, nincs-e egy láb vagy táska beszorulva ott, ahol a vezető nem látja.

Az ajtóvisszajelzés hibája az egyik legyakoribb a felújított metrókkal kapcsolatos problémák hosszú sorában. De nem csak visszajelzőhiba volt, előfordult, hogy hosszú ideig nem nyílt ki az ajtó vagy éppen mindkét oldalon egyszerre kinyílt. A felújított orosz metróval sok probléma volt az üzembeállításuk után. A szerelvényeket a közlekedési hatóság kivonatta a forgalomból, ezután egy egész csapat orosz mérnök érkezett, hogy átvizsgálják a járműveket. Hamarosan közölték, hogy megtalálták a hibát, és már minden rendben van a metrókkal.

Update: egy fakocka okozta a bajt.

A BKV megvizsgálta a szerelvényt és közölték, hogy nem meghibásodás, hanem egy fakocka okozott problémát. Bolla Tibor, a cég elnök-vezérigazgatója közölte: felelős üzemeltetőként a BKV Zrt. az eset után biztonsági átvizsgálásra a telephelyre szállította az érintett vonatot, ahol az orosz és magyar szakértők ellenőrizték a szerelvényt. Az elsődleges vizsgálatok kimutatták, hogy a vonat egyik ajtaja alá egy idegen tárgy (egy fakocka) került, ennek következtében szorult meg az ajtó, ezért nem volt a vezető számára visszajelzés az ajtók zárt állapotáról.

„A védelmi rendszer jól működött, hiszen a vezető számára nem érzékelhető eseményről adott fontos információt, ezzel is támogatva a biztonságos közlekedést" – olvasható a közleményben.

Olyan szabályokat akartak bevezetni a koreaiak által vezetett iváncsai akkumulátorgyárban, ami kiverte a biztosítékot a magyar munkavállalóknál. Nem mondják meg, mi az oka, ha rosszul lesznek a dolgozók a munkahelyükön, a szigorú biztonsági előírásokra viszont nagyon odafigyelnek, a telefonok kamerája le van takarva, amit a biztonsági szolgálat ellenőriz is. A Házon kívülnek az iváncsai akkumulátorgyár két dolgozója mesélt arról arc és név nélkül.

Magyarországon tavaly 115 ezer 65 évesnél idősebb magyar dolgozott a nyugdíj mellett. A legtöbben a feldolgozóiparban tevékenykedik, de a kereskedelemben és gépjárműjavításban is szép számmal dolgoznak az idősek.

Május 1-jén a délutáni órákban 24 Celsius-fok körüli csúcshőmérsékletre van kilátás. A hét második felében változékonyabbá válik az időjárás, többfelé kell élénk, erős szélre és esőre készülni, emellett kissé visszaesik a hőmérséklet is – derül ki a HungaroMet Zrt. előrejelzéséből, amelyet vasárnap juttattak el az MTI-hez.