A fideszes Boldog István bojkottálja a Coca-Colát a #loveislove kampány miatt

2019. augusztus 4., 15:40

Szerző:

Budapesten nemrég feltűntek a Coca-Cola #loveislove szlogennel futó kampányának a plakátjai, a rajtuk lévő meleg szerelmespárok miatt pedig nemcsak a mindig bornírtan homofób kormánypárti sajtó adott hangot a felháborodásának, hanem a mindig bornírtan homofób fideszes képviselő, Boldog István is, aki a Facebookon azt írta, hogy elhatárolódik a Coca-Cola kampányától, és amíg nem távolítja el Magyarországról a „provokatív” plakátjait, addig ő nem fogyasztja a cég termékeit. Erre kér mindenki mást is.

Az egyébként a Sziget Fesztiválra épülő kampány plakátjait metró-villamos és buszmegállókban is lehet látni, a kormánypárti sajtóban megjelent írások miatt a BKV Zrt. sietve ki is adott egy közleményt, hangsúlyozva, hogy a reklámfelületeit külső, szerződött partnerei adják el. „A metrókocsik belső felületeinek kivételével a BKV Zrt. hirdetésre alkalmas felületeit 1999 óta a Peron Reklám Kft. hasznosítja, mely társaság hatályos bérleti szerződése alapján jogosult felületeink reklámcélú hasznosítására akár albérletbe adás útján is. Ennek értelmében hirdetésre alkalmas felületein a különböző megrendelői igényeknek megfelelően a kampányokat a Peron Reklám Kft. és szerződött albérlői (jármű külső felületekre vonatkozóan a Publimont Kft., belső felületekre a JCDecaux Hungary Zrt.) koordinálják. A hirdetőkkel, illetve a reklámanyagokat kihelyezőkkel is ők állnak közvetlen kapcsolatban” – írja lapunkhoz is eljuttatott közleményében a cég.

Fotó: Humen Online

Pénteken a CitizenGo portálon online petíció is indult a finoman szólva kormányközeli portál, a Pesti Srácok fényképeivel, hogy a plakátokat távolítsák el. „Az ilyen hirdetések Nyugat-Európában már mindennaposak. Hazánkban még megállíthatjuk a folyamatot. Erre most van esély, amikor a szemünk láttára lép szintet. Eddig Magyarországon nem reklámoztak a nagyvállalatok nyílt homoszexuális tartalommal és üzenettel” – hangzik a tiltakozás szövege.