Az államtitkár most már egészen magasról tesz a csigalassúságú vonat miatt aggódó mátészalkaiakra
A csigalassúságú vonatot bemutató videójával országos hírnevet szerzett MátészalkaLeaks tagjai kidolgoztak egy javaslatot, amellyel évente 55 millió forintot spórolhatna a MÁV. Ezt szerették volna megosztani a közlekedéspolitikáért felelős államtitkárral, így meghívták őt Mátészalkára,
egy különleges szatmári ebédre.
Mosóczi László először elfogadta a meghívást, és azt írta, októberben térségi programjaihoz kapcsolva szívesen találkozik az aktivistákkal. Ehhez képest a civilek a Magyar Időkben azt olvasták magukról: „Bár egyes híradások kész tényként közölték, hogy Mosóczi László az eredetileg szakmai háttérbeszélgetésre szóló felkérést elfogadta, értesüléseink szerint az egyeztetés – a politikai színezetű sajtókampány miatt – a közeljövőben nem valósul meg."

A Népszava beszámolója szerint ezután újabb levélben fordultak az államtitkárhoz, ám azt a választ kapták, hogy
„a minisztérium komolytalan, politikai célú akciókban nem kíván részt venni.
A tárca inkább a hazai közlekedési infrastruktúra fejlesztésén dolgozik, amire 2022-ig mintegy 4000 milliárd forintot fordít a kormány. Mátészalka térségében a gyorsabb és színvonalasabb közlekedésért egyebek mellett előkészítés alatt áll az M49 autóút megépítése az M3 autópályától az országhatárig” – írja a lap.
Mindeközben már ott tartunk, hogy telekocsival is sokkal gyorsabban el lehet jutni Kelet-Magyarországról Budapestre, mint vonattal. A MÁV rengeteg pénzt bukik a csigalassú járatok miatt.