Átlagosan háromezer forintot költ a magyar otthoni kávézásra

Minden ötödik fővárosi ugyanennyit fizet az útközben legurított kávék után.

2021. április 24., 08:52

Szerző:

Kávézási szokásokra vonatkozó kutatást készített a Costa Coffee és a GKI Digital. A felmérésben 2700 embert kérdeztek meg, közülük több mint kétezren rendszeres kávéfogyasztók. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok otthoni kávézásra havonta átlagosan háromezer forintot költenek, a válaszadók 28 százaléka ugyanakkor ennél is többet, három-ötezer forintot költ kávézásra, míg ötezer forint feletti összeget csak minden tizedik válaszadó fordít erre a célra havonta.

A felmérés azt mutatja, hogy sokan isznak kávét a munkahelyükön is, ők havonta legfeljebb háromezer forintot költenek erre, míg a válaszadók több mint fele nem fizet a munkahelyi kávéért, azt a munkaadója biztosítja számára.

Elviteles kávéra a válaszadók 15 százaléka költ háromezer forintnál magasabb összeget havi szinten, és minden ötödik fővárosi szintén legalább háromezret fizet havonta útközben elfogyasztott kávékra.

A megkérdezettek 60 százaléka ugyanennyit szánna arra, hogy kávézóban fogyassza el kedvenc feketéjét: egy espresso-ért átlagosan 482 forintot, míg latte, vagy cappuccino italokért 694 forintot hajlandók fizetni a magyar emberek.

A kávé alapanyagát főként szupermarketekben (47 százalék) és hipermarketekben (36 százalék), illetve diszkont üzletekben (34 százalék) vásárolják. A válaszadók közel ötöde kávéra specializálódott webáruházban, míg tizede online szupermarketben vásárolja meg a kávét.

A kávét fogyasztók márkahűek: a vásárlók közel fele általában a megszokott márkát választja, de fenntartja, hogy szívesen kipróbál esetleg mást is, ha megtetszik neki egy-egy új kávé. Minden ötödik válaszadó néhány kedvenc márka közül választ, míg 34 százalék mindig a megszokott márkát választja.

A tapasztalatok szerint a magyar kávépiac növekedésének a motorja a szemes és a kapszulás kávé: a felmérés szerint a válaszadók kétharmada vásárol szemes vagy kapszulás kávét, míg közel fele vesz őrölt kávét is.

A kávévásárlás fő szempontja minden második embernél a korábbi tapasztalat, a kóstolás, de a válaszadók harmada a márkát, az árát és a kávé erősségét is a választási kritériumok közé sorolta. A fenntarthatósági szempontokat a kávéivók 80 százaléka tartja fontosnak, és a fogyasztók 7 százaléka a kávé vásárlásakor is szem előtt tartja ezt.

A kutatásból kiderült az is, hogy a háztartások javarésze több mint két különböző fajta kávéfőzővel rendelkezik – szinte egyformán népszerű a kotyogós (38 százalék) és a kapszulás (37 százalék) kávéfőző. A berendezés vásárlásakor minden második válaszadó számára a legfontosabb szempontnak az bizonyult, hogy finom kávét lehessen készíteni otthon is, valamint, hogy gyorsan, jó minőségű kávé készüljön. Az ár ebben az esetben nem döntő tényező: mindössze 7 százalékuk mondta, hogy az eszközt az alacsony ára miatt választotta.

A felmérés 2021 márciusában készült, a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a GKI Digital készítette.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Pexels.com)

Lázár János elszólta magát a bizottsági meghallgatásán, erős utalást tett arra, hogy Varga Mihály pénzügyminiszter helyére új pénzügyminiszter kerül. Mint ismert, Orbán Viktor terve az, hogy Varga Mihály pénzügyminiszter és Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter közül az egyikük kerüljön a Magyar Nemzeti Bank élére Matolcsy György távozása után.