Átlagosan háromezer forintot költ a magyar otthoni kávézásra

Minden ötödik fővárosi ugyanennyit fizet az útközben legurított kávék után.

2021. április 24., 08:52

Szerző:

Kávézási szokásokra vonatkozó kutatást készített a Costa Coffee és a GKI Digital. A felmérésben 2700 embert kérdeztek meg, közülük több mint kétezren rendszeres kávéfogyasztók. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok otthoni kávézásra havonta átlagosan háromezer forintot költenek, a válaszadók 28 százaléka ugyanakkor ennél is többet, három-ötezer forintot költ kávézásra, míg ötezer forint feletti összeget csak minden tizedik válaszadó fordít erre a célra havonta.

A felmérés azt mutatja, hogy sokan isznak kávét a munkahelyükön is, ők havonta legfeljebb háromezer forintot költenek erre, míg a válaszadók több mint fele nem fizet a munkahelyi kávéért, azt a munkaadója biztosítja számára.

Elviteles kávéra a válaszadók 15 százaléka költ háromezer forintnál magasabb összeget havi szinten, és minden ötödik fővárosi szintén legalább háromezret fizet havonta útközben elfogyasztott kávékra.

A megkérdezettek 60 százaléka ugyanennyit szánna arra, hogy kávézóban fogyassza el kedvenc feketéjét: egy espresso-ért átlagosan 482 forintot, míg latte, vagy cappuccino italokért 694 forintot hajlandók fizetni a magyar emberek.

A kávé alapanyagát főként szupermarketekben (47 százalék) és hipermarketekben (36 százalék), illetve diszkont üzletekben (34 százalék) vásárolják. A válaszadók közel ötöde kávéra specializálódott webáruházban, míg tizede online szupermarketben vásárolja meg a kávét.

A kávét fogyasztók márkahűek: a vásárlók közel fele általában a megszokott márkát választja, de fenntartja, hogy szívesen kipróbál esetleg mást is, ha megtetszik neki egy-egy új kávé. Minden ötödik válaszadó néhány kedvenc márka közül választ, míg 34 százalék mindig a megszokott márkát választja.

A tapasztalatok szerint a magyar kávépiac növekedésének a motorja a szemes és a kapszulás kávé: a felmérés szerint a válaszadók kétharmada vásárol szemes vagy kapszulás kávét, míg közel fele vesz őrölt kávét is.

A kávévásárlás fő szempontja minden második embernél a korábbi tapasztalat, a kóstolás, de a válaszadók harmada a márkát, az árát és a kávé erősségét is a választási kritériumok közé sorolta. A fenntarthatósági szempontokat a kávéivók 80 százaléka tartja fontosnak, és a fogyasztók 7 százaléka a kávé vásárlásakor is szem előtt tartja ezt.

A kutatásból kiderült az is, hogy a háztartások javarésze több mint két különböző fajta kávéfőzővel rendelkezik – szinte egyformán népszerű a kotyogós (38 százalék) és a kapszulás (37 százalék) kávéfőző. A berendezés vásárlásakor minden második válaszadó számára a legfontosabb szempontnak az bizonyult, hogy finom kávét lehessen készíteni otthon is, valamint, hogy gyorsan, jó minőségű kávé készüljön. Az ár ebben az esetben nem döntő tényező: mindössze 7 százalékuk mondta, hogy az eszközt az alacsony ára miatt választotta.

A felmérés 2021 márciusában készült, a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a GKI Digital készítette.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Pexels.com)

Balogh Péter, a Védelmi Innovációs Kutatóintézet Reziliencia Központjának vezetője volt a Jazzy rádió vendége, aki arról beszélt, hogyan kellene megvédenünk a személyes adatainkat az internetes bankolás vagy a telefonhasználat során. A kibertér is háborús hadszíntérré vált, és a kibertérben végrehajtott támadások a civil lakosság életére is nagy hatással vannak.