Akciós áru? Inkább átverés!
Egyre kevésbé vagyunk hűségesek kedvenc boltunkhoz, ha máshol jobb árat kínálnak, ott vásárolunk. Az akciókkal viszont jó vigyázni - írja a.
Külön tudomány, hogyan lehet megnyerni egy-egy vásárlót. Nem mindegy, hogy a termék szemmagasságban, annál lejjebb vagy feljebb kap-e helyet a polcon, hiszen a legtöbben azt veszik meg, amit először meglátnak. Éppen ezért fizetnek a nagy cégek, hogy minél jobb helyet szerezzenek maguknak. A boltok is próbálják rábírni a törzsvásárlókat, hogy ne rutinból szaladjanak körbe, ezért időről időre átrendezik az áruházakat, hogy keresgélés közben minél több akciós termékkel találkozzanak.
A leértékelések, a nyugat-európai országokhoz hasonlóan, már hazánkban is egyre népszerűbbek. Az akciók egy része azonban megtévesztő - írja a beol.hu.
— Többször érkezett hozzánk panasz, hogy a meghirdetett, leértékelt termékből nem volt elég a boltban — mondta Horváth Zsuzsanna, a regionális fogyasztóvédelmi felügyelőség vezetője. — Sokszor az a probléma, hogy a reklámban nem szerepel, mettől meddig érvényes az akció, hiszen ha hétfőtől péntekig hirdetik meg, de már hétfő reggel elfogyott az adott termék, az büntethető.
Az is előfordul, hogy csak látszólag van leértékelés. Például egy boltban azt állítják, hogy az alma most, reklámáron 179 forint, holott eddig is annyiba került. Fogyasztóvédelmi szempontból ez viszont nehezen tetten érhető, amióta eltörölték a kötelező árnyilvántartást. Ugyancsak gyakori trükk, hogy a pénztárnál többet kell fizetni annál, amennyi a polcon szerepelt.
Ilyenkor a vevő ragaszkodhat a kiírt, olcsóbb árhoz, nem kell belenyugodnia az átverésbe. Ahogy azt sem szabad elfogadni, ha akciós termékre nem adnak garanciát. Ez ugyanis csak akkor szabályos, ha például jelzik, hogy a cipő sarka törött, ezért értékelték le. Ilyenkor a törött sarok miatt valóban nem lehet reklamálni, viszont, ha leválik a lábbeli talpa, akkor igen.