A webáruházaknak már vissza kell fogniuk a marketinget, mert nem tudják ellátni a hatalmas keresletet

Munkaerőhiány alakult ki az e-kereskedelemben.

2021. augusztus 11., 07:15

Szerző:

Nehezen tudják kiszolgálni a webáruházak a megnövekedett keresletet a munkaerőhiány miatt, a probléma a teljes e-kereskedelmet visszafogja – írta az MTI a Világgazdaság szerdai számában foglaltak alapján.

A magyarországi e-kereskedelem tavalyi forgalma 909 milliárd forint volt, ez mintegy 45 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ennek oka a koronavírus-járványra és az annak kapcsán átalakult vásárlási szokásokra vezethető vissza. Azonban pont ez a robbanásszerű növekedés idézte elő az ágazat legnagyobb problémáját, a munkaerőhiányt.

Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója a Világgazdaságnak elmondta: több olyan cég is van, amelynek vissza kell fognia a marketingjét, mert egyszerűen nem tudja kiszolgálni a keresletet. Ez egyértelműen azzal magyarázható, hogy nincs elég alkalmazott a vállalkozásban, a probléma a webshopok 30-40 százalékát érinti. A szakember szerint a cégek jobb munkaszervezéssel, illetve a hatékonyság javításával kezelhetik a helyzetet. Arra is rámutatott, hogy mivel a munkaerő drágul, sokkal fontosabbá vált megőrizni a legjobb embereket. Véleménye szerint ahol jó munkakörülményeket és fizetést tudnak biztosítani, ott most is képesek képzett szakembereket felvenni a céghez.

(Kiemelt kép: Egy helyi fiatal lakos átvenni készül az interneten keresztül megrendelt árucikkét  a Fürst Sándor utcában fölállított easybox csomag automatájából. Fotó: Jászai Csaba / MTVA / Bizományosi)