A mentőt megbüntették, de a csókosnak elengedték az autópálya-pótdíjat

2016. december 6., 10:03

Az Index információi szerint Zs. Zsolt 2016. július 5-én méltányossági kérelemmel fordult a NÚSZ Zrt.-hez, mert állítása szerint önhibáján kívül nem tudott matricát vásárolni, mielőtt felhajtott egy díjköteles útszakaszra. Zs. Zsolt azt állította, hogy nem ő hibázott, hanem a telefonja nem működött éppen akkor, amikor fizetni szeretett volna.

Zs. Mihály, a NÚSZ Zrt. osztályvezetője, rövidesen e-mailben utasította beosztottjait arra, hogy engedjék el a pótdíjat. Ja, a két Zs., Mihály és Zsolt, testvérek.

911-mentoszolgalat Forrás: Szaklista.hu

A lap összehasonlításként közölt egy hasonló esetet: itt egy magán-mentőszolgálat fordult méltányossági kérelemmel a NÚSZ-hoz. Levelükben azt írták, mivel éppen súlyos beteget szállítottak a mentőautóval, ezért nem volt lehetőségük arra, hogy megvegyék az e-matricát, ám ezt utólag bepótolták. Ilyen körülmények mellett kértek méltányosságot, a NÚSZ azonban ebben az esetben nem volt ilyen kegyes: megbüntették a mentőszolgálatot.

A testvére pótdíját elengedő Zs. Mihály aláírásával kapott választ a mentőszolgálat a kérelmére. A levélben az állt, hogy „megértjük a levelükben megfogalmazott körülményeket, azonban a hatályos jogszabályi előírásokat kötelesek vagyunk minden esetre vonatkozólag következetesen alkalmazni, melyek nem teszik lehetővé annak mérlegelését, hogy a jogosulatlan úthasználat mely okból adódóan következett be”.

Az Index a NÚSZ Zrt.-től megtudta, belső vizsgálatot indítottak az ügyben.