A MÁV újévi fogadalma: pontosabbak lesznek a vonatok
Bővül a feltételes megállóhelyek listája, amelytől egyrészt a rezsiköltségek csökkenését, másrészt a vonatok pontosabb érkezését várja a MÁV.
A decemberi menetrendváltáskor hat vasútvonalon tizennéggyel bővült azon, jellemzően alacsony utasforgalmú megállóhelyek köre, ahol a vonatok csak abban az esetben állnak meg, ha az utasok előre jelzik leszállási szándékukat, vagy várakoznak a peronon – írja a MÁV közlése nyomán a napi.hu.
A vasúttársaság szerint az alacsony utasforgalmú megállóhelyeken történő áthaladással az esetleges késés egy része behozható, ezáltal várhatóan pontosabbak lesznek a vonatok, valamint a feltételes megállás bevezetését követően javul az energiahatékonyság, azaz csökken a gázolaj- és áramfogyasztás is, mert álló helyzetből kevesebbszer kell újraindulni és felgyorsulni a vonatokkal.
A módosítás jellemzően olyan megállóhelyeket érint, amelyeknél általában egész nap alacsony az utasforgalom.
Az érintett szakaszok, ahol feltételes megállási rendet vezetett be a vasúttársaság:
- a Balatonszentgyörgy―Tapolca―Ukk vonalon a Helikon InterRégió vonatokat érintően Gyenesdiás, Balatongyörök és Gógánfa megállóhelyek;
- a Pusztaszabolcs—Pécs vonalszakaszon Sáregres, Belecska, Szárazd, Regöly, Dúzs és Csibrák megállóhelyek;
- a Sárbogárd―Bátaszék―Baja vonalon Szekszárd-Palánk megállóhely;
- a Nagykanizsa―Pécs vonalon egyes személyvonatok esetén Zákány megállóhely;
- a Vámosgyörk―Gyöngyös vonalon Kitérőgyár és Gyöngyöshalász megállóhely;
- a Budapest―Újszász―Szolnok vonalon pedig Zagyvarékas megállóhely.
Ahol feltételes megállási rend van érvényben, ott akkor áll meg a vonat, ha a megálló előtt az utasok megnyomják a leszállásjelző nyomógombot. Illetve a vonatok a feltételes megállóhelyeken minden esetben megállnak, amennyiben a peronon vonatra várakozó személy tartózkodik, illetve akkor is amennyiben a mozdonyvezető nem tudja kétséget kizáróan megállapítani, hogy nincs le- vagy felszállni szándékozó utas. Abban az esetben, ha leszállásjelző berendezés meghibásodik, vagy olyan vonat közlekedik, amire az nincs telepítve, a vonat a megállóhelyen mindenképp megáll, írja a lap. A feltételes megállások bevezetéséről az érintett megállóhelyeken és a vonatokon tájékoztató táblákkal, hirdetményekkel, valamint a vonatokon, azok útvonalának állomásain, megállóhelyein hangos utastájékoztatással is felhívják az utasok figyelmét.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: MÁV)