A MÁV megmagyarázta, miért telt gyenge három órába Szombathelyről elvonatozni a távoli Szombathelyre

2018. január 29., 16:33

Szerző:

„A szerdán este, Szombathelyről Pécsre induló vonat M41-es típusú mozdonyánál történt vezérléshiba, emiatt állt meg. A műszaki hibáról értesülve az irányítók azonnal intézkedtek, azonban Hatmajor forgalmi kitérő

csak földúton közelíthető meg, ezért nem lehetett pótlóbuszt küldeni az utasokért"

- közölte a MÁV kommunikációs felelőse a Nyugat.hu-val, miután a portál híre nyomán a múlt héten mi is megírtuk, hogy egy egyetemista gyenge három óra alatt tette meg vonaton a Szombathely-Szombathely távolságot.

A Kaposvárra készülő fiatelember a 17 óra 9 perckor induló vonaton mindössze 15 kilométerre jutott kiindulási pontjától: a mozdony a Hatmajor nevű helyiségnél lerobbant, az utasok órákig vacogtak a nyílt pályán várakozó fűtetlen szerelvényen, amelyet végül visszavontattak a szombathelyi állomásra. 

Egyre mélyebbre kell nyúlni a pénztárcába, ha valaki a Balaton partján strandolna. Az idei szezonra a fizetős strandok többsége emelte a belépőjegyek árát: a felnőtteknek átlagosan 13, a gyerekeknek pedig 16%-kal kell többet fizetniük tavalyhoz képest.

Parajd térségében továbbra is törékeny az egyensúly a sóbányát elárasztó víz miatt. A nemzetközi szakértők szerint a kiszivattyúzás csak a Korond-patak elterelése után kezdődhet el, a jelenlegi helyzet pedig továbbra is komoly bizonytalanságot jelent.

A magyar nyugdíjas társadalom egyre élesebben érzi, hogy leszakad a dolgozóktól. A nyugdíj vásárlóereje évről évre csökken, miközben a bérek gyorsabban nőnek, mint az infláció. A jelenlegi rendszer nem kompenzálja megfelelően az egykori munkát és a megélhetési költségek változását sem.