A magyar jobb lenne, mégis a hollandot választhatja a főváros
Naponta 4500-5000 utas használja a BKV-BKK új dunai hajójáratát, ami felülmúlja az előzetes várakozást. A BKK újabb, korszerűbb hajók beszerzését is fontolgatja, valószínűleg Hollandiából.
A BKV-BKK dunai hajójáratának első két hetében naponta 4500-5000 utas használta a hajókat, az érdeklődés óriási: a déli óráktól folyamatosan 100 százalékos a hajók kihasználtsága a belvárosi szakaszon, az utasok sokszor fel sem férnek.
Ezen a BKK két módon próbál segíteni. Hétfőtől sűrítették a menetrendet, emellett a flotta növelése is szóba jöhet: az
Indexúgy tudja, hogy a BKK olcsó, megbízható hajókat keres a nemzetközi piacon: nem katamaránokat, de például az amszterdami canalbusok befutók lehetnek.A canalbus-t, azaz csatornabuszt 1990 óta alkalmazzák a tömegközlekedésben Amszterdamban. A város csatornái mentén négy útvonalon járnak, 20 megállóval. A megállók a turisztikai látványosságok közelében vannak. A csatornabuszra napos bérletet lehet váltani 20 euróért.
Götz Sándor, a Duna-Expressz vezetője nem érti, miért bízik jobban a BKK a külföldi hajókban, mint a magyar gyártásúban. A szakértő, aki kidolgozta a hazai gyártású katamarános gyorsjáratú dunai tömegközlekedés koncepcióját, és bábáskodott a hazai könnyűhajó-gyártás megindításánál, úgy véli négy nagyon erős érv szól a következő években legyártandó magyar hajók mellett. 1: a katamarán jóval gyorsabb az egytestű hajóknál (a max sebesség 45-50 km/óra, a hagyományos hajó kétszerese), 2. a kikötés is jóval gyorsabb a „rácuppanó" gyorscsatlakozó miatt, 3. és 4. a gyártás és a szervizelés is helyben történik, munkahelyek százainak megteremtésével - írja az Index.