A csalók így vezetik félre a Yettel ügyfeleit
Ismét a Yettel ügyfeleit célozták meg a bűnözők, őket próbálják átverni az anyagi haszon reményében.
Újabb digitális csalásra figyelmeztet a Yettel a honlapján, miután tudomást szereztek arról, hogy több ügyfelüket is csalók próbálják átverni.
Elsősorban a feltöltőkártyás ügyfelek lehetnek veszélyben, a bűnözők ezúttal őket célozták meg. Manapság egyre több formában próbálnak megtéveszteni a csalók, de az egyik leghatékonyabb módszerük kétségkívül az, ha direkt üzenetben próbálják meg rávenni az áldozatokat arra, hogy kattintsanak gyanús linkekre, vagy adják meg személyes adataikat, amelyek birtokában a csalók később hozzáférhetnek akár bankszámlákhoz is.
A szolgáltató tájékoztatása szerint most is hamis üzenetek és weboldalak segítségével próbálják rábízni az előfizetőket arra, hogy töltsék fel egyenlegüket, vagy fizessenek be elmaradt számlákat.
A Yettel ügyfeleit nem először próbálják átverni
A bűnözők több szolgáltató, köztük a Yettel előfizetőit is megcélozzák egy-egy csalássorozattal. A legújabb módszerük az, hogy SMS-ben vagy email-ben arról tájékoztatják az ügyfelet, hogy számlatartozása van, esetleg egyenlegfeltöltésre van szükség.
Az üzenetben található link egy hamis weboldalra mutat, ám a csalóknak sikerül egy olyan oldalt létrehozniuk, amely a megszólalásig hasonlít a Yettel honlapjára, és éppen ez a sikerük titka, ugyanis így a gyanútlan ügyfelek néhány percen belül máris megadják az adataikat, sőt ki is fizetik a nem létező számlákat.
A bankkártya-adatok megadása ráadásul nem csak egyszeri kárt okoz: akár a bankszámlán tárolt összes pénz is a bűnözőkhöz kerülhet, ha valaki nem reagál elég gyorsan, és nem tiltja le a kártyáját, és nem zároltatja a számláját.
A Yettel figyelmeztetett, hogy az egyenlegfeltöltéshez és a számlák befizetéséhez csak a Barion alkalmazást szabad használni, és mindenkit óvatosságra intett. Arra kérik ügyfeleiket, hogy a szolgáltató nevében küldött, de gyanús tartalmú üzenetekben található linkekre semmiképpen ne kattintsanak.
További nehézséget okoz az is, hogy egyeseket a hűségpontjaik elvesztésével fenyegetnek, az alábbi szöveggel:
„A fiókodban lévő Yettel-pontjaid hamarosan lejárnak.”
Az üzenet sürgető jellege alkalmas arra, hogy sokan bedőljenek, és ez a pszichés nyomás a csalók egyik bevett módszere. A szakemberek is azt tanácsolják, hogy a gyors cselekvés helyett mindenki gondolja át, hogy milyen üzenetek lehetnek reálisak, és tiltsa le a gyanús üzeneteket küldő telefonszámokat és email-címeket.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Michal Fludra / NurPhoto / NurPhoto via AFP)