A BKV most már inkább saját maga gyártaná a buszokat
Újraindítaná a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) a buszösszeszerelő részlegét azok után, hogy becsődölt a „magyar járműgyártó” szerepére kiválasztott IKARUS – értesült a Népszava.
Az információt sem a BKV, sem a városháza nem erősítette meg, de a Népszava úgy tudja, hogy a BKV vezetése ahhoz kérte a városvezetés jóváhagyását, hogy újraindítsák az összeszerelő tevékenységet. Évente néhány tucat új buszt tudnának saját használatra gyártani.
Még nem született kormánydöntés arról, hogy mi lesz a csődvédelmet kért, majd kiemelt stratégiai vállalattá nyilvánított IKARUS Egyedi Autóbuszgyártó Kft. (IEAG) sorsa. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a kormányinfón nemrég azt válaszolta a portál érdeklődésére, hogy
magyar buszgyártást akarnak, de ebben eddig kudarcot vallottak.
A saját gyártású buszok azonban csak részben oldanák meg a fővárosi közlekedés szükségleteit, mivel a járműflotta nagyon elöregedett. Szakmai becslések szerint rövid időn belül több tucat új járművet kellene beszereznie a vállalatnak, a hiányt pedig tovább terheli, hogy a hármas metró felújítása miatt 15–20 buszt állítottak forgalomba.

A kormányzat eddig az IEAG-t próbálta helyzetbe hozni a buszgyártás terén, a fővárosi közgyűlés tiltakozásra ellenére végül a Volánbusz Zrt. 2017 elején a Matolcsy György unokatestvére, Szemerey Tamás érdekeltségébe tartozó céggel kötött szerződést 180 Modulo busz gyártására, amiből 30 darabot a BKV átvett volna. A gyártó nem tudott eleget tenni a megrendelésnek, annak ellenére sem, hogy a kormány külön rendeletet is módosított. Az új előírás szerint minden buszba kell tűzoltó berendezést beszerelni, így a cégnek erre hivatkozva kötbért sem kellett fizetnie, amiért nem szállította le eredeti időre a buszokat.
Az IEAG nyár elejére becsődölt, a Volánbusz és a BKV pedig szerződést bontott vele. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) viszont „stratégiailag kiemelt jelentőségű” gazdálkodó szervezetté minősítette a céget, így elvileg és jogilag továbbra is élnek a BKV és a Volán buszgyártási szerződések.