90 millióért kutatja az MTVA, mekkora szüksége van rá a magyarságnak
A jövőre 94 milliárdból ténykedő MTVA monitorozni kezdi, mennyien is nézik, hallgatják a műsoraikat, mekkora azok befolyása a közvéleményre határon innen és túl – írja az mfor.
Az EU-s közbeszerzési értesítőben megjelent kiírás szerint a stylistra, sminkesre és fodrászra szánt 328 millióhoz képest szerény összeget, nettó 90 millió forintot szánnak a „tartalomszolgáltatást támogató közvéleménykutatásokra", a megrendelő országos kérdőíves, illetve fókuszcsoportos, telefonos kutatásra vár ajánlatot.

A kutatás célja, röviden összefoglalva: megismerni, mennyire ágyazódott be a hírfogyasztási szokásokba a közmédia, mekkora az influencer hatása a műsorainak.
Az MTVA emellett a nézők/hallgatók zenei ízléslére is kíváncsi, ezért megvizsgáltatná azt is, hogy a célcsoportok milyen stílusokat/dalokat preferálnak, az egyes stílusok/dalok milyen kapcsolatban állnak egymással – bármit jelentsen is ez.