33 millióból indít mosolyoffenzívát az LMP
A 2018 decemberéig tartó fél év alatt 33 millió forintból indít imázsjavító kampányt a Lehet Más a Politika parlamenti frakciója – írja a párt üvegzseb-oldalán nyilvánosságra hozott információkra hivatkozva a Népszava. Az Országgyűlésben 9 képviselővel jelenlévő ellenzéki párt szakértők közreműködésével költi el a pénzt kommunikációs feladatokra, sajtómegjelenések tervezésére és jogi-szakértői tanácsadásra. Az ezekkel a feladatokkal kapcsolatos szerződések mindegyike közbeszerzési értékhatár alatt marad, és úgy néz ki, hogy a
- 4,7 millióért a párt kommunikációs igazgatójának, Halász Ambrusnak a tulajdonában lévő Kasivana Bt. intézheti a kommunikációt.
- 3,5 millióért Weszely Zsuzsának, a párt külső munkatársának a feladata lesz a frakciótagok „közösségi média felületeinek tartalomfejlesztése és kommunikációs megjelenéseik online támogatása.

- 3,8 millióért fotózzák a frakció tagjait.
- Szintén 3,8 millióba fog kerülni a hírfigyelés és a külügyi politikai és kommunikációs tanácsadás, amelyet az afgán származású, de gyerekkora óta Magyarországon élő Janan Mirwais irányít. Róla a 444 írta meg, hogy jogászként korábban a Terror Háza Múzeumot fenntartó Közép- és Kelet-Európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítványnak dolgozott. Schmidt Mária múzeumi igazgató Ungár Péternek, az LMP elnökésgi tagjának az édesanyja.
- Az LMP jogi tanácsadókat is alkalmaz a következő fél évben, és fenntarthatósági és környezetvédelmi tanácsadást is igénybe vesz, ami 3,2 milliójába fog kerülni.
Ami azt illeti, az LMP-nek szüksége is van mosolyoffenzívára, a közkeletű vádak szerint ugyanis a párt felelőssége, hogy az ellenzéknek nem sikerült összefognia az április 8-i parlamenti választásokat felvezető kampányban és megakadályoznia a Fidesz kétharmados győzelmét. Az LMP-ben a parlamenti választások óta több fegyelmi eljárást is indítottak olyan politikusok ellen, akik hajlottak az együttműködésre, a belső konfliktusok miatt pedig Hadházy Ákos volt társelnök kilépett a pártból.