230 millióért készíthetnek egyperces (!) kisfilmet a vizes-világbajnokságról Szijjártó barátjának a cégei
A Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter barátjaként ismert Kuna Tibor két cége, a Trinity International Communications Kft. és a Young and Partners Kft. is benne van abban a konzorciumban, amely elnyerte a közbeszerzést a július 30-án zárult budapesti vizes-világbajnokság utókommunikációs kisfilmjének az elkészítésére. A kisfilm 230 millió forintot kapott, de mindössze egyperces lesz – derül ki a Magyar Nemzet cikkéből.
Kuna Tibor
Forrás: 444.hu
A kisfilmről szóló közbeszerzést a a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (Nkoh) írta ki négy nappal a világbajnokság vége után, a 230 millió forintból pedig „edukatív és országimázs-népszerűsítés célból” a megméretés öt helyszínét és hat sportágát mutatja be. Azt, hogy ez a 230 millió elképesztő összegnek számít egy egyperces kisfilmért, ékesszólóan illusztrálja, hogy Deák Kristóf 25 perces Oscar-díjas rövidfilmje, a Mindenki percenként négyszázezer forintba került.
Kuna egyébként tagadja, hogy a Szijjártóhoz fűződő viszonyának köze lenne a sikeréhez. „Szijjártó Péterrel való barátságom az egy dolog, a cég sikere meg egy teljesen más dolog” – mondta még júniusban a Trend FM műsorában, amikor már ismert volt, hogy a Trinity International Communications és a Young and Partners ötmilliárd forintért reklámozhatja a vizes-világbajnokságot.
Az utókommunikációs kisfilmet augusztus 21-én vetítik. Lesz tíz, húsz és harminc másodperces változata is.