150 milliárd forintnyi sört nyakaltunk be tavaly

2019. február 5., 11:16

Szerző:

Tavaly mennyiségben 4, értékben pedig 11 százalékkal nőtt a sör magyarországi kiskereskedelmi értékesítése. Több mint 150 milliárd forint volt a sörpiac kereskedelmi forgalma – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen.

Ezzel a sörhöz kapcsolódik a második legmagasabb bevétel a piackutató által vizsgált 90 kategória közül. Ennél nagyobb forgalmat értékben csak a feldolgozott hús generált.

A bolti eladások 90 százalékát a hagyományos sörök tették ki, az ízesített típusok részaránya 7 százalék volt, miközben a fennmaradó 3 százalékon a búza-, a barna-, a félbarna és a kukoricasörök osztoztak.

A teljes értékbeli forgalom 93 százalékát jelentették tavaly az alkoholos sörök, ami éves alapon 1 százalékpontos csökkenésnek felel meg, vagyis egyre népszerűbbek az alkoholmentes sörök.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója, Kántor Sándor elmondta, hogy a kiskereskedelmi adatok hűen tükrözik a fogyasztói trendeket. Kiemelte a minőségjavulást, miszerint folytatódott a prémium és szuperprémium kategóriájú sörök térnyerése az olcsó, alsó kategóriás termékekkel szemben.

A Nielsen adatai szerint s növekedés mögött nem az áremelkedés áll, hanem a minőségi söröket egyre inkább előnyben részesítő fogyasztó.