14 vasúti mellékvonalat számolna fel a Fidesz, de csak az önkormányzati választások után

2019. január 30., 08:40

Szerző:

Újra napirenden van több vasúti mellékvonal bezárása. Míg ellenzékként hevesen védte, most felszámolná a mellékvonalakat a Fidesz, de csak az önkormányzati választások után – értesült a Népszava vasutas szakszervezeti vezetőktől. Az 

  • Almásfüzitő-Esztergom,
  • Csorna-Pápa,
  • Zalaegerszeg-Rédics,
  • Somogyszob-Nagyatád,
  • Godisa-Komló,
  • Szentlőrinc-Sellye,
  • Mohács-Villány,
  • Gyöngyös-Vámosgyörk,
  • Hidasnémeti-Szerencs,
  • Nyékládháza-Tiszaújváros,
  • Tiszafüred-Karcag,
  • Mezőtúr-Battonya

vonalról van szó, de bizonytalan a Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonal sorsa is.

A lap más forrásai szerint a kis forgalmú vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is, hogy Fónagy János nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkár irányításával már elkezdődött az egységes országos vasúti- és buszmenetrend létrehozása azért, hogy a párhuzamosságokat csökkentsék.

A hírt megerősítette a lapnak a Közlekedő Tömeg Egyesület egyik alapítója is. Gyöngyösi Máté megjegyezte, hogy a MÁV Start Zrt. már tavaly novemberben két Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vasútvonalon is arra írt ki közbeszerzési pályázatot, hogy a szerelvényeket autóbusszal váltsák ki. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium akkor közbelépett, nem szüntették meg a vonatközlekedést a Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonalon.

A civil szervezet információi szerint viszont a MÁV összesen 14 szárnyvonalat akar felszámolni, hogy faragjanak a cég többmilliárdos hiányából.

– Minden egyes bezárt vasútvonalért fáj a szívünk, mert ez a legtisztább s leginkább környezetbarát közlekedési mód – mondta a lapnak Lintényi Levente, a MátészalkaLeaks egyik aktivistája. (Ez a csoport volt az, amelynek egy tagja tavaly nyáron csigajelmezben lefutotta a vonatot.)

Mátészalka térségében több vonal is veszélyben van, az elmaradt korszerűsítések miatt több helyen csak óránként 25 kilométeres sebességgel mennek a vonatok, ezért az utasok egyre inkább a buszra pártolnak át.

Gyöngyösi Máté úgy látja, hogy nem a járatok megszüntetése, hanem éppen azok sűrítése hozna megoldást. Ez szerinte több utast és magasabb bevételt jelentene.

Visszahívott tejtermék került a boltokba – a Kifli.hu azonnali intézkedéseket tett egy lejárt szavatosságú, laktózmentes Mizo UHT tej kapcsán. A hatóság arra figyelmeztet: a termék fogyasztása egészségügyi kockázatot jelenthet, ezért senki ne igyon belőle, és vigye vissza, ha vásárolt belőle.