14 vasúti mellékvonalat számolna fel a Fidesz, de csak az önkormányzati választások után
Újra napirenden van több vasúti mellékvonal bezárása. Míg ellenzékként hevesen védte, most felszámolná a mellékvonalakat a Fidesz, de csak az önkormányzati választások után – értesült a Népszava vasutas szakszervezeti vezetőktől. Az
- Almásfüzitő-Esztergom,
- Csorna-Pápa,
- Zalaegerszeg-Rédics,
- Somogyszob-Nagyatád,
- Godisa-Komló,
- Szentlőrinc-Sellye,
- Mohács-Villány,
- Gyöngyös-Vámosgyörk,
- Hidasnémeti-Szerencs,
- Nyékládháza-Tiszaújváros,
- Tiszafüred-Karcag,
- Mezőtúr-Battonya
vonalról van szó, de bizonytalan a Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonal sorsa is.
A lap más forrásai szerint a kis forgalmú vonalszakaszok megszüntetésének előkészítését jelzi az is, hogy Fónagy János nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkár irányításával már elkezdődött az egységes országos vasúti- és buszmenetrend létrehozása azért, hogy a párhuzamosságokat csökkentsék.
A hírt megerősítette a lapnak a Közlekedő Tömeg Egyesület egyik alapítója is. Gyöngyösi Máté megjegyezte, hogy a MÁV Start Zrt. már tavaly novemberben két Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei vasútvonalon is arra írt ki közbeszerzési pályázatot, hogy a szerelvényeket autóbusszal váltsák ki. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium akkor közbelépett, nem szüntették meg a vonatközlekedést a Nyíregyháza-Nyírbátor és a Mátészalka-Csenger vonalon.
A civil szervezet információi szerint viszont a MÁV összesen 14 szárnyvonalat akar felszámolni, hogy faragjanak a cég többmilliárdos hiányából.
– Minden egyes bezárt vasútvonalért fáj a szívünk, mert ez a legtisztább s leginkább környezetbarát közlekedési mód – mondta a lapnak Lintényi Levente, a MátészalkaLeaks egyik aktivistája. (Ez a csoport volt az, amelynek egy tagja tavaly nyáron csigajelmezben lefutotta a vonatot.)
Mátészalka térségében több vonal is veszélyben van, az elmaradt korszerűsítések miatt több helyen csak óránként 25 kilométeres sebességgel mennek a vonatok, ezért az utasok egyre inkább a buszra pártolnak át.
Gyöngyösi Máté úgy látja, hogy nem a járatok megszüntetése, hanem éppen azok sűrítése hozna megoldást. Ez szerinte több utast és magasabb bevételt jelentene.