130 milliót költött a jobboldal a Karácsony Gergely elleni hirdetésekre három hónap alatt

A Youtube-on 52, a Facebookon 77 milliót tapsoltak el a Fideszhez köthető oldalak.

2021. szeptember 2., 07:36

Szerző:

Számos kritika érte már a Youtube-ot és a Facebookot amiért nem kezeli átláthatóan a politikai hirdetéseket, így az elmúlt időszakban egyre több információt lehet elérni az egyes szereplők költéseiről. A Telex arról számolt be, hogy a Fidesz és holdudvara három hónap alatt (május közepe és augusztus közepe között) több mint 170 millió forintot költött az oldalakon hirdetésekre, ennek jelentős részét a Karácsony Gergely elleni kampányra.

A Fidesz és a hozzá köthető oldalak ez idő alatt 125,7 millió forintot költöttek a Facebookon, míg Youtube-on 52,5 milliót fordítottak politikai hirdetésekre. A Karácsony Gergely és Gyurcsány Ferenc lejáratására készült videókra a Youtube-os összeg egészét, míg a Facebookon kezelt hirdetések közel kétharmadát, 77 millió forintot költöttek – ami összeadva 130 millió forintot tesz ki. Az elemzés szerint ebben az időszakban 17 olyan csatorna volt, amely vett a főpolgármester elleni kampányban, ezek közül kettőt emelt ki a portál: magát a Fideszt és az ettől elvileg függetlenül működő, mégis sok milliárdban részesülő Megafon Központ kapott. Előbbi 45 milliót költött a Youtube-on és 35-öt a Facebookon, míg a Megafon YouTube-on 7,5 milliót, Facebookon pedig elszórva közel 26 millió forintot. A kampányban résztvevő szereplők között szerepel továbbá Hollik István (950 ezer Ft), az Origo (560 ezer), a Fidelitas (310 ezer), a közmédia (170 ezer) és a Pesti Srácok/Pesti TV (összesen 515 ezer).

(Kiemelt kép: Karácsony Gergely Facebook-oldala)