A pszichológusok elárulták, ezért tilos kávét inni vásárlás előtt
A Brit Pszichológiai Társaság (BPS) arra figyelmeztetett, hogy a vásárlás előtti kávéfogyasztásnak váratlan hatása lehet, különösen bevásárlás előtt.
A kávé sokak életének szerves része, van aki el sem tudná képzelni, hogy a napja a forró fekete ital nélkül induljon. A pszichológusok azonban most arra figyelmeztetnek, hogy a népszerű ital furcsa hatással lehet a szervezetre, különösen akkor, ha vásárlás előtt gurítjuk le – írja a Mirror.
Impulzív tettek
A BPS még augusztus elején osztotta meg a TIkTok-kon egy kutatás eredményeit, amely arra enged következtetni, hogy a vásárlás előtt kávézás növelheti az impulzusvásárlást. A videó tanúsága szerint azok az emberek, akik egy eszpresszót ittak, mielőtt bementek a boltba, 50 százalékkal több pénz költöttek, mint azok, akik koffeinmentes kávét fogyasztottak. A koffeint fogyasztók pedig arról számoltak be, hogy izgatottabbak lettek a kávé hatására, ami miatt hajlamosabbak lettek az impulzív tettekre, a konkrét példa esetében a vásárlásra.
A kávé és az élvezetek
A BPS számos kísérletet végzett annak megértése érdekében, hogy a koffein miként befolyásolja a vásárlási magatartást. A kutatást Nagy-Britannia különböző üzleteinek bevonásával végezték el, a vásárlóknak pedig ingyenes, 50 ml-es eszpresszót kínáltak. A tudósok aztán arra jöttek rá, hogy ennek a kis mennyiségnek az elfogyasztása is összefüggésben állhat a megvásárolt termékek számának emelkedésével, valamint a teljes kiadás növekedésével. A tanulmány adatai szerint a koffein fogyasztók nagyobb eséllyel választottak az élvezetekhez kapcsolódó termékeket, mint például vajas kukorica vagy csokoládé. Ezt a viselkedést a szakértők a megnövekedett energetikai izgalomnak tudták be.
Anyagi haszon
Az eszpresszó amúgy több mint 60 mg koffeint tartalmaz, az eredmények pedig arra engednek következtetni, hogy már 25-30 mg koffein elfogyasztásával is izgalom váltható ki. Ezen a ponton fontos kiemelni, hogy számos népszerű energiaital és üdítőital is meghaladja ezt a szintet, éppen ezért ezeknek a fogyasztásával is csínján kell bánni. A tudósok az adatok alapján kifejtették, hogy összeségében a kiskereskedők anyagi hasznot húzhatnak, ha a vásárlók kávéznak vásárlás előtt.
Bár a fogyasztók koffeinbevitele egyértelműen előnyös a kiskereskedők számára, a vásárlókat azért tájékoztatni kell, hogy a koffeinfogyasztás nem szándékos következményeiről. Így el tudják ugyanis dönteni, hogy vásárlás előtt megisszák-e azt a kávét vagy sem
– közölték a szakértők.
(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Freepik)