SEOzseni: weboldal készítés, keresőoptimalizálás és online marketing webalkalmazás

Keresőoptimalizálás profi módon az otthonunkból.

2022. szeptember 19., 11:44

Szerző:

Aki egy kicsit is nyitott az online marketing irányába, valószínűleg találkozott már a SEO fogalmával.

A SEO, azaz keresőoptimalizálás a Search Engine Optimization rövidítése, szó szerinti fordításban keresőmotor optimalizálás, ebből adódik a keresőoptimalizálás magyar elnevezés. Egy hatékony stratégiára épülő SEO optimalizálja az online láthatóságot, azaz segít abban, hogy weboldalunk előkelőbb pozícióba kerüljön a találati listákon. Mindez erősen megnövekedett online forgalmat eredményez, a keresőoptimalizálás tehát vállalkozásunk sikerének egyik nélkülözhetetlen összetevője.

Megnövekedett forgalom a SEO segítségével

Tegyük fel magunknak a kérdést, miszerint a Google-keresés kapcsán megjelenő találatok esetében milyen gyakran megyünk tovább az első oldalról a keresési eredmények második, harmadik vagy akár tizedik találati oldalára? Valószínűleg igen ritkán esik meg, hogy tovább kattintunk, mert az első oldalon felsorakozó lehetőségek már tartalmazzák az általunk lekért információkat. A legtöbb felhasználó ugyanígy tesz. Maximális elégedettségre hajt és választ keres a kérdéseire, a Google pedig ezt az élményt igyekszik megadni a számára.

Ebből a szemszögből kell megvizsgálnunk a saját weboldalunk pozícióját is. Amikor egy potenciális ügyfél olyan kulcsszavakra keres rá, melyek relevánsak a mi vállalkozásunk által kínált termékkel vagy szolgáltatással, nem szeretnénk mi is a legelső találatok egyikén szerepelni, megelőzve a versenytársainkat? A keresőoptimalizálás a kulcs a sikerhez, segítségével kedvezően befolyásolhatjuk a helyezésünket, hogy láthatóvá váljunk leendő ügyfeleink számára. Előkelő pozíciónkkal tekintélyt szerzünk a vállalkozásunknak, és ez a tekintély márkabizalmat generál, ami végső soron márkahűséghez vezet.

Hogyan működik a keresőoptimalizálás a gyakorlatban?

A keresőoptimalizálás SEO stratégiája alapvetően három nagy szegmensre osztható fel. On-page SEO, Off-page SEO, valamint technikai SEO. Az On-Page SEO foglal magába mindent, ami a weboldalunk tartalmi minőségét illeti. A mi feladatunk létrehozni ezt a minőséget, vagyis a felhasználók kereséseivel releváns tartalmat.

Azzal, hogy a felhasználók azt kapják a weboldalunkon, amit keresnek, maradásra bírjuk őket. Minőségi tartalom alá tartozik tehát minden tényező, ami a látogatók számára értékes információt kínál a keresésük kapcsán. Ezt a tartalmat érdemes folyamatosan gondoznunk, és ha ügyesen tálaljuk a mondanivalónkat, ha a látogatók örömmel böngésznek nálunk, akkor a forgalmunk erős növekedésnek indul. A keresőoptimalizálás erre a logikára építkezik, meglehetősen nagy sikerrel.

Az Off-Page SEO felel a bizalmi tőkéért, amit az online közösségben kell felépítenünk. A keresőoptimalizálás legnehezebb tényezője, mivel itt külső forrásokra kell hagyatkoznunk. Az ide tartozó metódusok növelik a keresőmotorok, valamint és a felhasználók szemében webhelyünk tekintélyét, megbízhatóságát és relevanciáját. Az Off-Page SEO több tényezőt is magába foglal, kezdve a márkaépítéstől a közösségi média szerepéig, valamint legfőbb elemi közé tartoznak a más webhelyekről érkező, ránk visszamutató linkek. Minél relevánsabb, minőségibb egy link, annál nagyobb megerősítő értékkel bír. Amennyiben nem rendelkezünk ilyen linkekkel, akkor sajnos jó találati eredményeket sem érhetünk el.

A technikai SEO a keresőoptimalizálás harmadik szegmense. Számtalan apró, de annál fontosabb technikai beállítást fed le, melyek mindegyike hatással lesz a helyezésünkre. Egy kevés gyakorlattal mi magunk is profi módon eleget tehetünk a technikai feltételeknek, ahogy az On-Page, illetve Off-Page irányelveinek is.

Keresőoptimalizálás kényelmesen és költséghatékonyan

Egy jó SEO szakember természetesen megkéri az árát. A keresőoptimalizálás azonban önállóan is elvégezhető, viszont óriási hátránya, hogy weboldalunk optimalizálása rengeteg időt elvehet az életünkből. A megoldást egy olyan SEO stratégia jelentheti, ami szoftver alapú és bárki számára könnyen hozzáférhető. A segítségével hatékonyan végezhetünk kulcsszókutatást, illetve kulcssóelemzést, minőségi linkekre tehetünk szert és számos egyéb hasznos funkció segítségével érthetjük meg, és alkalmazhatjuk eredményesen a keresőoptimalizálás lépéseit.

A weboldal készítés első lépései

A társadalmi eltávolodás és az otthoni munkavégzés térnyerésével egyre több vállalkozás költözik az internetre, és készíti el saját webhelyét. Ma közel 1,5 milliárd webhely van a világon. Ennek egyik oka, hogy alacsony a belépési korlát, és a weboldal készítés nem túl drága vagy bonyolult feladat. Napjainkban minimális informatikai tudás birtokában a weboldal készítés akár önállóan is elvégezhető feladattá vált.

Egy dedikált webhely számos előnnyel rendelkezik a közösségi média oldalakkal szemben, alkalmas arra, hogy weboldalunk jobban teljesítsen SEO szempontjából és arra is lehetőséget kínál, hogy márkánk kívánt elemeit bemutassuk rajta.

Ezenkívül folyamatos információáramlást biztosít az érdeklődő fogyasztók számára, és lehetővé teszi vásárlási folyamatunk befolyásolását. Egy webhely segítségével a következőket tehetjük:

  • vezethetünk blogot a legfontosabb híreinkkel
  • gyűjthetünk feliratkozókat a hírleveleinkre
  • elérhetőséget biztosíthatunk az ügyfeleink számára
  • bemutathatjuk a termékeinket

A weboldal készítés során az első legfontosabb feladat a tervezés. Ahogy Antoine de Saint-Exupery híres mondása tartja: "A cél terv nélkül csak egy kívánság. " A webhely elkészítése előtt tervet kell készítenünk. a webhelytervezés egyik fontos eleme a tárhely kérdésről szól.

SSD vagy HDD

Gyakran felmerül, hogy érdemes-e a tárhelyünket SSD-n tartani. Az SSD a HDD - hez képest sokkal gyorsabban betölti az oldalt, ez pedig nemcsak a felhasználói élmény, de a keresőoptimalizálás miatt is nagyon fontos.

Egy weboldalnak, ahogy egy márkának is nagyon fontos, hogy megfelelő design elemekkel rendelkezzen. Valójában a webhely hitelességének 75%-a a dizájnból fakad, és a felhasználók 88%-a előfordulhat, hogy soha többé nem látogat meg egy webhelyet egy rossz felhasználói élmény után.

A megfelelő tárhely, felépítés és design kiválasztása mellett fontos még a webhely megfelelő online marketing stratégiájának kialakítása is. A keresőmotoroknál nemcsak organikusan, de fizetett hirdetés útján is lehet elérést generálni, egy jó Google Ads hirdetési kampány szintén erősítheti az új weboldalunk értékelését, ami több látogatót vonz majd az oldalunkra később organikusan is.

(x)

2022. november 25., 09:33

Manipulálta az életet a Nemzetközi Űrállomáson szimuláló kísérlet adatait a japán űrhivatal (JAXA) egy kutatócsoportja – ismerte el az űrügynökség pénteken.