Nagyon rossz hírt közölt a Netflix

A Netflix eltörli a legolcsóbb reklámmentes csomagját.

2024. január 25., 13:18

Szerző:

A Netflix már korábban is tervezte, hogy a reklámokkal támogatott szint javára kivezethetik a jelenleg legolcsóbb Basic csomagot. Eljött az idő, a cég eltörli a legolcsóbb, hirdetésmentes Basic előfizetését, amely  elsőként Kanadában és az Egyesült Királyságban szűnik meg.

A Netflix vezetői kedden beszámoltak a befektetőiknek, hogy eltörlik a legolcsóbb, hirdetésmentes Basic előfizetésüket néhány olyan országban, ahol reklámokkal támogatott csomagok is elérhetőek.

Ez Kanadával és az Egyesült Királysággal kezdődik majd az idei második negyedévben – írja a The Verge cikke alapján az Index.

Így a 15,49 dolláros előfizetés lesz a legolcsóbb reklámmentes csomag a streamingszolgáltatónál ezekben az országokban. Magyarországon a Netflix díjcsomagok ára 2490 forint és 4490 forint között van havonta.

Rengeteg Netflix-felhasználót érint a döntés

A befektetőknek adott videóinterjúban Greg Peters társ-vezérigazgató elmondta, hogy a hirdetéssel támogatott csomag jelenleg 23 millió havi aktív felhasználónál tart. Kiemelte azt is, hogy szeretnék a szolgáltatást vonzóbbá tenni a tavalyihoz hasonló fejlesztésekkel.

Az előfizetők száma földrajzi bontásban elérte az Egyesült Államokban és Kanadában a 80,13 milliót, az EMEA-régióban (Európa, Földközi-tenger, Közel-Kelet) a 88,1 milliót, Latin-Amerikában a 46 milliót, Ázsia és a csendes-óceáni térségben pedig 45,34 millióig jutott.

A Netflix szolgáltatása rengeteg új funkcióval is bővült az évek alatt, a 4K streamekkel és a játékpiacra való betöréssel, ugyanakkor megjegyezték, hogy ez nem lesz mindig ingyenes.

„Ahogy beruházunk a Netflixbe és fejlesztjük azt, időnként megkérjük tagjainkat, hogy fizessenek egy kis pluszt”

– közölték.

A vállalat azt is bejelentette, hogy megszerezte a Monday Night Raw és más WWE-műsorok jogait, ami mérföldkövet jelent a sportágak (vagy legalábbis a sportokhoz kapcsolódó viteldíjak) lineáris tévézésről a streamingre való átállásában. 18 Oscar-jelölésével a Netflix minden stúdiót megelőzött, még a Megfojtott virágokat felvonultató, 13 jelölést begyűjtő Apple-t is.

(Fotó: Olivier DOULIERY / AFP)