Nagyon rossz hírt közölt a Netflix
A Netflix eltörli a legolcsóbb reklámmentes csomagját.
A Netflix már korábban is tervezte, hogy a reklámokkal támogatott szint javára kivezethetik a jelenleg legolcsóbb Basic csomagot. Eljött az idő, a cég eltörli a legolcsóbb, hirdetésmentes Basic előfizetését, amely elsőként Kanadában és az Egyesült Királyságban szűnik meg.
A Netflix vezetői kedden beszámoltak a befektetőiknek, hogy eltörlik a legolcsóbb, hirdetésmentes Basic előfizetésüket néhány olyan országban, ahol reklámokkal támogatott csomagok is elérhetőek.
Ez Kanadával és az Egyesült Királysággal kezdődik majd az idei második negyedévben – írja a The Verge cikke alapján az Index.
Így a 15,49 dolláros előfizetés lesz a legolcsóbb reklámmentes csomag a streamingszolgáltatónál ezekben az országokban. Magyarországon a Netflix díjcsomagok ára 2490 forint és 4490 forint között van havonta.
Rengeteg Netflix-felhasználót érint a döntés
A befektetőknek adott videóinterjúban Greg Peters társ-vezérigazgató elmondta, hogy a hirdetéssel támogatott csomag jelenleg 23 millió havi aktív felhasználónál tart. Kiemelte azt is, hogy szeretnék a szolgáltatást vonzóbbá tenni a tavalyihoz hasonló fejlesztésekkel.
Az előfizetők száma földrajzi bontásban elérte az Egyesült Államokban és Kanadában a 80,13 milliót, az EMEA-régióban (Európa, Földközi-tenger, Közel-Kelet) a 88,1 milliót, Latin-Amerikában a 46 milliót, Ázsia és a csendes-óceáni térségben pedig 45,34 millióig jutott.
A Netflix szolgáltatása rengeteg új funkcióval is bővült az évek alatt, a 4K streamekkel és a játékpiacra való betöréssel, ugyanakkor megjegyezték, hogy ez nem lesz mindig ingyenes.
„Ahogy beruházunk a Netflixbe és fejlesztjük azt, időnként megkérjük tagjainkat, hogy fizessenek egy kis pluszt”
– közölték.
A vállalat azt is bejelentette, hogy megszerezte a Monday Night Raw és más WWE-műsorok jogait, ami mérföldkövet jelent a sportágak (vagy legalábbis a sportokhoz kapcsolódó viteldíjak) lineáris tévézésről a streamingre való átállásában. 18 Oscar-jelölésével a Netflix minden stúdiót megelőzött, még a Megfojtott virágokat felvonultató, 13 jelölést begyűjtő Apple-t is.
(Fotó: Olivier DOULIERY / AFP)