Koncz Zsuzsa és Puzsér Róbert is véleményezte Majka botránydalát, nagyon másképpen gondolkodnak

Ha Majka célja az volt az új dallal, hogy beszéljenek róla, akkor ezt a célt remekül sikerült elérnie.

2025. január 28., 08:58

Szerző:

Volt egy időszak, amikor minden interjúban Azahriah került szóba, úgy tűnik, most Majka van soron. Az egykori TV2-es műsorvezető-rapper Csurran cseppen címmel jelentetett meg dalt nemrégiben, és erről szinte az ország összes híressége mondott már véleményt az utóbbi napokban. Összeszedtük alább a legfrissebbeket-legkarakteresebbeket.

Majka vs Koncz Zsuzsa

Koncz Zsuzsa dalai annak idején a szocializmus rendszere elleni felszólalást jelentették, így különösen érdekes a 78 éves énekesnő véleménye arról, ahogy Majka pedig ma a NER rendszere ellen szólal fel. Koncz Zsuzsa így fogalmazott az ATV Heti napló című műsorában:

„Mások fölött ítéletet, mások fölött kritikát mondani mindig nagyon nehezemre esett, mert sokfélék vagyunk, sokféle ízlés van, az én ízlésem rám nézve kötelező és nem másra nézve. [...] Én hallom a mostani fiatalokat, nagyon sok tekintetben egyetértek velük és nagyon jó, hogy ezt csinálják, Mondhatnám úgyis, hogy Welcome in the Club, de ezek nem költői szövegek. És nekünk az volt az iránytű, hogy ez legyen egyben költészet is, nekem legalábbis.”

Koncz Zsuzsa azt mondta, hogy szerinte nagyon le van egyszerűsítve és durvábbá van téve a dal mondanivalója, de mint hozzáteszi, a politikusok is ilyen hangnemben beszélnek manapság, amitől Koncz Zsuzsának „a haja szála égnek áll”.

Majka vs Puzsér Róbert

Puzsér Róbert nem arról ismert, hogy nyakra-főre dicsérgetne, és most a szokásos formáját az Apu azért iszik, mert te sírsz! nevű rendezvénysorozat legutóbbi előadásán hozta, amint azt a Blikk kiszúrta. Amíg Koncz Zsuzsa a stílusa miatt kritizálta Majkát, addig úgy tűnik, Puzsér Róbertnek elsősorban azzal van a baja, hogy dalra érkezett reakciókat látva Majka azt mondta, hogy a dala elsősorban szórakoztatási céllal készült.

„Kitette a lábát a vadonba a háziállat, és rögtön elkezdett remegni a térde, hogy «jaj, nem is úgy gondoltam, bocsánat, bocsánat! Csak szórakoztatok.» [...] Ennyire gyáva szar. Amikor éppen tökös, akkor is ennyire gyáva szar. Ennyire megalkuvó, ennyire képtelen arra, hogy bármi kockázatot vállaljon, mert ennyire retteg a hátrányos következményektől. Abban a pillanatban, hogy végrehajt életében először valami tököset, máris jelzi, hogy bocsánat, nem úgy gondoltam, nem is akartam”

– mondja Puzsér Róbert Majkáról az alábbi felvételen.

Majka vs Pottyondy Edina

Pottyondy Edina humoristanő az Instagramon egy posztban véleményezte a dalt, illetve azt a sztorit, hogy a számra utalva egy hódmezővásárhelyi cukrász Bindzsisztán-tortát kezdett el árulni a rapper arcképével, amit Majka kifogásolt, tekintve, hogy nem adott erre engedélyt. Pottyondy Edina élesen kritizálta az esetet, kiemelve, hogy az egész Bindzsisztán-ötletet a rapper a Trópusi vihar című filmből nyúlta, majd amikor erre Majka visszaszólt, a humoristanő a következőket posztolta hétfőn:

„Majka elnézést kért a torta-gate miatt. De mivel egy kisstílű, nárcisztikus gyökér, akinek nagyon fáj, hogy bántották a pitiánersége miatt, a bocsánatkérésében visszaköpködött egy kicsit. Annyit fogott fel a tegnapi posztomból, hogy én is akarok egy szeletet a Bindzsisztán tortából, ezért «gyorsan kerestem valamit, ami miatt megint belé tudok rúgni».
Hát, öreg, azért nem kellett annyira keresni. Országos ismertségű celebként egy hódmezővásárhelyi cukrászdát a nyilvánosságban fenyíteni, és három tucat tortaszelet miatt a 800 ezres oldaladon mártíromkodni egy rekord-megtekintésű, kormánykritikus, politikai beleállás után… azért ez még az én buborékom Majkabiztos falát is áttörte.
Ha igazán rugdosni akartam volna Majoros urat, akkor azt a ziccert tuti nem hagytam volna ki, hogy a jogra és a törvényességre oly érzékeny előadóművész néhány hónapja bőszen helyeselte, hogy az egyik agresszív propagandista megtámadott és megütött a nyílt utcán egy ellenzéki közszereplőt. Sőt, a bindzsisztáni állapotokat elutasító européer művész és főállású prolihergelő arra buzdította a rajongóit a Facebookon és a koncertjein, hogy lehetőleg minél többen járjanak így el, és verjék meg maguk is a Majoros urat számos alkalommal kritizáló, neki görbe tükröt tartó kritikust.
Mondjuk ez nem okozott országos felháborodást, mint egy szelet sütemény az érzékeny művészember cukormáz karikatúrájával borítva, ezért Majoros úr –akinek nemzeti konzultáció folyik az ereiben –, nem is kért elnézést miatta.
Bindzsisztán nemcsak a hazug, tolvaj miniszterelnökéről ismerszik meg, hanem a mindig jól helyezkedő, mindig megvásárolható és mindig szaros szájú szupercelebjéről is.”

Az alábbi kép tartozik a fentiekhez, amin Majka mint szenvedő Jézus Krisztus, Pottyondy Edina pedig mint gonosz, római katona látható.

Egy Liberace-idézet

Liberace egy amerikai zongoraművész-zeneszerző volt, aki csillogó, giccses stílusával és a klasszikus zene populárissá tételével hatalmas kasszasikert ért el az '50-estől a '70-es évekig. A rajongók odavoltak érte, de a kritikusok és a többi zenész rendszeresen leszólták őt, sekélyesnek minősítve a produkciót. Ezzel kapcsolatban a sztárzongorista meg is kapta egyszer a kérdést egy újságírótól, hogy nem esik-e rosszul neki a sok beszólás. Liberace így válaszolt:

„Dehogynem. A bankba menet egész úton zokogtam.”

(Kiemelt kép: Majka Instagramja)