Továbbra is Kuss az élen a Vuelta a Espana kerékpárversenyen, Valter javított

A keddi etapot Vingegaard nyerte, Valter Attila összetettben a 20. helyen áll jelenleg.

2023. szeptember 12., 19:14

Szerző:

Jonas Vingegaard nyerte a Vuelta a Espana országúti kerékpáros körverseny 16. szakaszát, Valter Attila nagy munkát végzett a hegyen és 19. lett, Sepp Kuss pedig megőrizte első helyét az összetettben.

A hétfői szünnap után kedden a Liencres Playából induló kifejezetten rövid, 120,5 kilométeres táv jelentős része kisebb dombokat tartalmazott,  a végén viszont a bringásoknak meg kellett mászniuk a második kategóriás Bejest.

A rajt előtt röviddel érkezett a hír, hogy Valter Attila jumbo-vismás csapattársa, a belga Nathan van Hooydonck a reggeli órákban autóvezetés közben rosszul lett, balesetet szenvedett és kritikus állapotban szállították kórházba, ahol mesterséges kómában tartják a 27 éves kerékpárost.

Az etapnak változékony időben vágott neki a mezőny, hol esőben, hol napsütésben tekertek az elején a kerékpárosok, és a rövid táv miatt intenzív tempóban nem tudott kialakulni szökés. A jelentős részében a tengerpart közelében vezető út fele eltelt, mire hatan el tudtak tekerni, a Jumbo-Visma pedig a mezőny elejére állt. Noha az összetettben veszélyes bringás nem volt az élcsoportban, az első három pozícióját védő Jumbo-Visma csupán másfél percre engedte el a szökevényeket, Valter is sokat dolgozott csapatáért.

A zöld trikós ausztrál Kaden Groves a részhajrá megnyerésével gyarapította pontjait, majd leszakadt a szökésről, amelyet még a 4,8 kilométer hosszú, 8,8 százalék átlagmeredekségű Bejes előtt utolért a mezőny.

A 15 százalékos részeket is tartalmazó fal előtt tíz kilométeren keresztül egyre növekvő tempóban folyt a pozícióharc, a hegynek pedig Valter vezetésével mintegy harmincan vágtak neki. A Tour de France legutóbbi két kiírásának győztese, a dán Jonas Vingegaard 3,8 kilométerrel a cél előtt támadott. Többen igyekeztek követni őt, míg Valter maradt a csoportban az összetettben éllovas amerikai Sepp Kuss és a második szlovén Primoz Roglic mellett. Utóbbi az utolsó kilométerhez közeledve indult csapattársa után, ám Vingegaard utolérésére senkinek nem volt esélye, a dán így a Tourmalet-n aratott diadala után második etapsikerét ünnepelte, a győzelmet Van Hooydoncknak ajánlva, aki a hírek szerint felébredt a kómából. Összetettben Vingegaard fél percen belülre zárkózott a 29. születésnapját szerdán ünneplő Kusshoz képest, aki az utolsó métereken Roglic csoportjáról is lemaradt négy másodperccel, először mutatva némi gyengeséget a versenyen.

Valter 1 perc 35 másodperc lemaradással a 19. helyen tekert be, összetettben pedig két pozíciót javítva a 20.

    Eredmények (a Vuelta honlapja alapján):
    16. szakasz, Liencres Playa-Bejes, 120,5 km, hegyi befutó:
1. Jonas Vingegaard (dán, Jumbo-Visma) 2:38:23 óra
2. Finn Fisher-Black (új-zélandi, UAE) 43 másodperc hátrány
3. Wout Poels (holland, Bahrain Victorious) 49 mp h.
...5. Juan Ayuso (spanyol, UAE) 1:01 perc hátrány
6. Enric Mas (spanyol, Movistar) azonos idővel
...8. Primoz Roglic (szlovén, Jumbo-Visma) a. i.
...10. Sepp Kuss (amerikai, Jumbo-Visma) 1:05 p h.
...19. Valter Attila (Jumbo-Visma) 1:35 p h.

    Az összetett élcsoportja:
1. Kuss 57:18:10 óra
2. Vingegaard 29 másodperc hátrány
3. Roglic 1:33 perc hátrány
4. Ayuso 2:33 p h.
5. Mas 3:02 p h.
...20. Valter 44:30 p h.

Szerdán a Ribadesellából induló 124,5 kilométeres etap második felében két első kategóriás emelkedő, majd a végén a legkeményebbnek tartott spanyol hegy, a legendás Angliru megmászása vár a kerékpárosokra. A 78. Vuelta a Espana vasárnap Madridban zárul.

(Kiemelt kép: Valter Attila Facebook-oldala)

 

A 2025-ös Forma–1-es szezon egy régóta várt visszatérést hoz a brazil rajongók számára, hiszen a fiatal tehetség, Gabriel Bortoleto a Sauber istálló egyik ülését foglalhatja el. A bejelentés nagy port kavart a sportvilágban, mivel Bortoleto ezzel Felipe Massa 2017-es visszavonulása óta az első főállású brazil F1-es pilóta lesz. Az izgalom érthető, hiszen a brazil versenyzők történelmileg mindig különleges helyet foglaltak el a Forma–1 világában.