Vége a British Airways sztrájkjának, vasárnap kezdődhet a következő

Véget ért szombat hajnalban a British Airways utaskísérőinek hétfőn kezdődött sztrájkja, amely miatt a héten a légitársaság budapesti járatainak felét törölni kellett. A következő ötnapos sztrájk vasárnap kezdődhet, mivel eredménytelenül zárultak a szakszervezet és a cégvezetés legutóbbi tárgyalásai is. A brit légitársaság 13 ezer légi utaskísérőjéből 12 ezret képviselő Unite szakszervezet hétfőn nulla órától péntek éjfélig hirdette meg a munkabeszüntetést, a hónapok óta húzódó munkaszervezési és bérviták miatt. A szakszervezet összesen húsz sztrájknapot hirdetett.

2010. május 29., 15:05

Az első munkabeszüntetés május 18-ától 22-éig tartott volna, de ez a londoni felsőbíróság elsőfokú tiltó döntése miatt nem kezdődött el. A BA azzal az érvvel fordult a bírósághoz, hogy az érdekképviselet eljárási szabálytalanságokat követett el, amikor tagságát megszavaztatta a munkabeszüntetésről.

A londoni felsőbíróság először a légitársaságnak adott igazat, így az első sztrájkot a szakszervezet lefújta. A másodfokon eljáró fórum azonban múlt csütörtöki végzésével helyt adott az érdekképviselet fellebbezésének, így a hétfőtől meghirdetett, most véget ért második sztrájkot már megtartották.

A további sztrájkokat vasárnaptól június 3-áig és június 5-étől június 9-éig tartanák.

A BA járatinformációjának szombat hajnali kiírása szerint a szombati budapesti járatok menetrend szerint közlekednek, de a négy vasárnapi budapesti British Airways-járat közül ismét kettőt töröltnek jelez a rendszer.

A sztrájk ugyanakkor nem teljes körű. A BA a Londont kiszolgáló öt nemzetközi repülőtér közül háromról - Heathrow, Gatwick, City - közlekedtet menetrendszerű járatokat, és a cég közlése szerint az utóbbi kettőn zavartalan volt a forgalom a sztrájk idején is. A British Airways budapesti járatai azonban a Heathrow-ról indulnak.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.