Üzent a Budapest Airport tulajdonosa: eladja a repteret, csak fizessünk többet
Mégsem zárkóznak el az eladástól, vagy az államosítástól a tulajdonosok.
Már nem zárkóznak el a Budapest Airport értékesítésétől a tulajdonosok, csak magasabb árat akarnak – tudta meg a Magyar Nemzet, amely azt írta: elkezdődtek a tárgyalások a magyar kormány ajánlatáról. A tulajdonosok múlt héten kapták meg a kabinet nem kötelező erejű vételi ajánlatát a Budapest Airport Zrt.-re. A lap iparági forrásokból úgy értesült, hogy nem utasították vissza, mint korábban, de a piaci érték alattinak ítélték meg.
Ez jelentős változás, a budapesti repülőtér nemzetközi tulajdonosai ugyanis egészen a közelmúltig kizárták részesedésük eladását.
Nem akart nyilatkozni folyamatban lévő ügyről Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Magyar Nemzetnek, hasonlóan reagált a Bloomberg megkeresésére az egyik tulajdonos, az AviAlliance nevű, német székhelyű légikikötő-kezelő. Ugyanakkor korábbi nyilatkozataiban Palkovics László világossá tette: a jelenlegi fő tulajdonos kanadai nyugdíjalapnak nem igazán fontos, hogy modern, kulturált légikikötővel járuljon hozzá a magyar gazdaságfejlesztéshez, az idegenforgalom élénkítéséhez, a közlekedéspolitikai célok eléréséhez. Ezért a magyar állam terve, hogy ismét többségi tulajdont szerezne a Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető cégben.
A Magyar Nemzet úgy fogalmazott, hogy a baloldali kormányzat 2005-ben "pillanatnyi költségvetési szempontoknak engedve adta el" a Budapest Airportot. A 75 évre megkötött koncessziós szerződés rendkívül erős védelmet biztosított a külföldi befektetőknek. A repülőtéri szolgáltatásokból származó szinte minden bevétel az új tulajdonosokat illeti meg - olvasható a lapban.
(Kiemelt kép: Utasok a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren 2020. április 21-én. Fotó: Kurucz Arpad / Anadolu/AFP)