Üzenet ideátról: Igyál magyar bort!

A magyar bor és borturizmus nemzetközi népszerűsítése érdekében fogott össze a Magyar Turizmus Zrt., az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht. - tájékoztatta az ITD Hungary az MTI-t.

2009. június 5., 15:35

A megállapodás értelmében a három szervezet közös külpiaci kereskedelemfejlesztési és promóciós programokat rendez. Emellett együttműködnek a nemzetközi kiadványok készítésében és terjesztésében, valamint együttesen szervezik a külföldi borszakértők és szakújságírók utaztatását is Magyarországra.

A megállapodás aláírását a Pannon Bormustra idejére időzítették a szervezetek; a Pannonhalmi Főapátságban immár tízedik alkalommal megrendezett mustrán a tíz meghívott külföldi szakértő, valamint hat magyar borítész közösen választja ki az ország 55 csúcsborát.

A zsűri három kategóriában hirdet eredményt: 20 fehér-, 25 vörös- és 10 édes bor viselheti majd az elismerést.

Idén először díjat is kap az a külföldi személy, aki munkájával hozzájárul a magyar borok nemzetközi hírnevének öregbítéséhez. Idén Paul Op ten Berg holland borszakíró kapja az elismerést, s hozzá egy kovácsoltvas pincekulcsot, valamint 100 palack kiváló magyar bort - idézték a közleményben Rétfalvi Györgyöt, az ITD Hungary vezérigazgatóját.

Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke az együttműködés szorosabbra fűzését különösen aktuálisnak nevezte, mivel a társaság 2009-re a Kulturális Turizmus Évét hirdette meg, amelynek az egyik kiemelt pillére a bor és gasztronómia - derül ki a közleményből.

Nemes Richárd, a Wines of Hungary nemzeti márkát létrehozó Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője pedig a magyar bor egyre jelentősebb szerepére hívta fel a figyelmet az ország turisztikai kínálatában, és az országimázsban is.