Útdíj: ingyenességet kérnek

Ingyenesen használhassák az utakat a mozgáskorlátozottak, akár egyénileg, akár kisbusszal teszik azt – ezt javasolta a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége.

2015. január 25., 19:44

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) üdvözli a kormány azon szándékát, miszerint a D2 kategóriába tartozó kisbuszokkal közlekedő mozgáskorlátozott emberek számára útdíj-kompenzációt tervez adni, ugyanakkor várja a konkrétumokat. A Szövetség reméli, hogy a kompenzáció a nehéz helyzetben lévő támogató szolgálatok kisbuszaira is ki fog terjedni, amelyek nap mint nap iskolába, fejlesztésre, munkába viszik a mozgássérült embereket, és bízik abban, hogy az áprilisra kidolgozott kompenzációs rendszer további pozitív változásokat fog hozni a mozgásukban korlátozott emberek számára, mert a tegnap bejelentett kedvezmény érdemben nem javít a közlekedési helyzetükön.

A MEOSZ úgy véli, az útdíj aránytalan terhet ró az amúgy is nehéz körülmények között élő, súlyosan mozgáskorlátozott emberekre, akik főként a városok peremére települt, akadálymentes, tágas, megfelelő mosdókkal és parkolóhelyekkel ellátott nagyáruházakban tudnak bevásárolni, ahová januártól már csak fizetősen lehet eljutni. A MEOSZ korábban azt kérte, hogy a városokat elkerülő gyorsforgalmi utak és az autópályák azon szakaszai, amelyeken elérhetők ezek a nagyáruházak, ne legyenek fizetősek. A Szövetség azt is kérte, hogy az összeomlás szélén álló támogató szolgálatok kisbuszai után ne kelljen megfizetni az új útdíjat.

Hegedűs Lajos, a MEOSZ elnöke elnöke az RTL Klub Híradójában elmondta: támogató szolgálatok 9 személyes kisbuszaira 10 ezer forintot kellene fizetni évente. Csupán 500 mozgáskorlátozottakat szállító ilyen kisbusz van az országban, ezért az elnök szerint nem jelentene nagy bevételkiesést, ha ingyenesen használhatnák a fizetős szakaszokat.