Tudod, mit akarnak eladni?
A Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége 2008-ban immár hetedik alkalommal rendezi meg a nemzetközi és hazai marketingkommunikációs szakma legrangosabb, a hatékony reklámozásról szóló versenyét, az EFFIE-t - hangzott el a szerdai sajtótájékoztatón.
A verseny lényege az, hogy nem elsősorban a kreativitást, az ötleteket díjazzák, mint a legtöbb hasonló megmérettetésen, hanem kifejezetten a hatás, az eredményesség a döntő szempont. Valamennyien voltunk már úgy, hogy nagyon jól szórakoztunk egy reklámon, de egy perccel később már azt sem tudtuk, mit is akartak tudatni velünk. Pedig a jó reklámnak éppen ez az ismérve: egyszerre szórakoztat, tájékoztat és kedvet csinál.
Az EFFIE fő célja a minőségi reklámkészítés ösztönzése, a szakmán kívül a fogyasztói szempontok előtérbe helyezése. Pályázni - mint mindig - idén is az elmúlt közel másfél év hatékony kampányaival lehet. A szervezők a pályaműveket június 23-ig várják, hogy aztán a mintegy 80 fős szakmai zsűri megítélhesse mely kampányok bizonyultak a leghatékonyabbaknak. A pályaműveket 10 kategóriába lehet nevezni, a szóban forgó termék vagy szolgáltatás jellegétől függően. A ,,marketing Oscar''-t, azaz a kategóriánkénti Arany-, Ezüst- ill. Bronz EFFIE-t a nagyszabású októberi díjkiosztó Gálaesten vehetik majd át az idei legjobbak.
Az EFFIE díjat a New York-i Amerikai Marketing Szövetség (New York AMA) alapította 1968-ban. A versengést az idén már 36 országban rendezik meg.