Több mint hatmillió autót hív vissza a Toyota
A Toyota világszerte 6,4 millió autót kényszerül visszahívni, ebből 2,3 milliót Észak-Amerikában – írja a MarketWatch. A lépés öt különböző visszahívást foglal magában és egy tucat modellt érint.
6,4 millió gépjármű visszahívására kényszerül a Toyota, ráadásul a lépés nem csak saját autókat, de a Pontiac és a Subaru egy-egy modelljét is érinti. Bár a visszahívás mögött nincsenek pontos indokok, a Toyota állítása szerint a hiba miatt senki nem sérült vagy halt meg a gyár autóiban. A 2012-es, 7,4 millió darabos visszahívást követően ez a legnagyobb ilyen lépése a japán gyártónak. Az árfolyam eséssel reagált a hírre – számolt be róla a Portfólió.hu.
Legutóbb a GM kényszerült visszahívásra
A General Motors legutóbb 1,3 millió járművet volt kénytelen visszahívni, ezúttal a szervokormány meghibásodása miatt. Az amerikai autógyártónak idén már több mint hatmillió gépjárművet kellett visszahívnia.
Nem ritka jelenség az autóiparban
A Volkswagen már 1971-ben egy 3,7 millió gépjárművet érintő visszahívást rendelt el azt követően, hogy több mint 70 bejelentés érkezett a T1-es ablaktörlőlapátját tartó csavar meglazulása miatt. A Honda szintén 3,7 millió autót hívott vissza 1995-ben a biztonsági öv csatjának meghibásodása miatt, az érintett típusok az Accord, a Prelude és a Civic voltak. A General Motors is 3,7 millió autó visszahívását rendelte el azt követően, hogy a Buick, a Chevrolet, az Oldsmobile és a Pontiac esetében is gyakori jelenség volt, hogy az útról kövek kerültek a gépjármű motorterébe.
A Toyota 2007 és 2010 között hajtott végre nagyszabású visszahívási sorozatot, melynek oka a gázpedál meghibásodásának problémája volt. Ezért az akciójáért az amerikai Állami Forgalombiztonsági Hivatal 16 millió dollárra büntette a társaságot. A 2012-es évet sem úszta meg a japán vállalat problémák nélkül, ebben az évben az elektromos ablakemelő miatt kellett elrendelni visszahívásokat a társaságnak. Ebben a kategóriában a Ford rekordernek számít, a cég az elmúlt évtizedek során négy hatalmas visszahívás keretében összesen 48 millió darab autót rendelt vissza a legkülönfélébb problémákkal. A gyártó gépjárműveinél tapasztaltak rövidzárlatot a gyújtáskapcsolónál, meghibásodott a fordulatszám-szabályozó és a sebességváltó is, de volt olyan esett, amikor a biztonsági öv anyaga nem volt megfelelő.