Tipikus magyar: pénze nincs, de autót azért vesz

Az égbe szőkő üzemanyagárak és a stagnáló reáljövedelmek ellenére a visegrádi országok közül továbbra is Magyarországon vásárolják a arányosan legtöbb gépjárművet. A lakosság számához viszonyítva nálunk minden 144-ik ember új autót vett az első öt hónapban. Nyugat-Európától azért még messze vagyunk.

2008. június 17., 14:48

Magyarországon májusban 13 339 új autó kapott rendszámot, 5,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly májusban, de az év első öt hónapjának adatai szerint Magyarországra is visszatért a növekedés: a május végéig elkelt mintegy hetvenezer új kocsi 1,4 százalékkal több volt, mint egy évvel korábban.

Csehországban az első öt hónapban hatvanezer új autó talált vevőre - 8,7 százalékkal több, mint egy éve -, vagyis minden 174-ik lakosra jutott egy. Szlovákiában, ahol az utóbbi évek beruházásai nyomán egy lakosra számítva a legtöbb autót gyártják a világon, az első öt hónapban 28 ezer új autó fogyott - 19,5 százalékkal több, mint tavaly az első öt hónapban -, vagyis 190 lakosonként egy-egy.

Lengyelországban az első öt hónapban 141 ezer új kocsi kapott rendszámot - 14,6 százalékkal több, mint a tavalyi első öt hónapban -, azaz minden 272-ik lakosra jutott új autó. A távolabbi új EU-tagok közül Litvániában 11 ezer új autó kapott rendszámot - 48,9 százalékkal több, mint a tavalyi első öt hónapban -, ez 308 lakosonként jelent egy-egy új kocsivásárlást.

Bulgáriában a 19,5ezer új kocsi 23,9 százalékkal több volt, mint a tavalyi első öt hónapban: minden 392-ik lakos vett új autót az idei első öt hónapban. Az új EU-tagok közül a magyar arányokat csak Szlovénia előzi meg: ott az első öt hónapban 33ezer új autó kapott rendszámot, 13,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban, vagyis minden 62-ik lakosra jutott egy új kocsi. Nyugat-Európában az első öt hónapban körülbelül minden 60-65-ik lakosra jutott egy-egy új autó.