Tipikus magyar: pénze nincs, de autót azért vesz
Magyarországon májusban 13 339 új autó kapott rendszámot, 5,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly májusban, de az év első öt hónapjának adatai szerint Magyarországra is visszatért a növekedés: a május végéig elkelt mintegy hetvenezer új kocsi 1,4 százalékkal több volt, mint egy évvel korábban.
Csehországban az első öt hónapban hatvanezer új autó talált vevőre - 8,7 százalékkal több, mint egy éve -, vagyis minden 174-ik lakosra jutott egy. Szlovákiában, ahol az utóbbi évek beruházásai nyomán egy lakosra számítva a legtöbb autót gyártják a világon, az első öt hónapban 28 ezer új autó fogyott - 19,5 százalékkal több, mint tavaly az első öt hónapban -, vagyis 190 lakosonként egy-egy.
Lengyelországban az első öt hónapban 141 ezer új kocsi kapott rendszámot - 14,6 százalékkal több, mint a tavalyi első öt hónapban -, azaz minden 272-ik lakosra jutott új autó. A távolabbi új EU-tagok közül Litvániában 11 ezer új autó kapott rendszámot - 48,9 százalékkal több, mint a tavalyi első öt hónapban -, ez 308 lakosonként jelent egy-egy új kocsivásárlást.
Bulgáriában a 19,5ezer új kocsi 23,9 százalékkal több volt, mint a tavalyi első öt hónapban: minden 392-ik lakos vett új autót az idei első öt hónapban. Az új EU-tagok közül a magyar arányokat csak Szlovénia előzi meg: ott az első öt hónapban 33ezer új autó kapott rendszámot, 13,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban, vagyis minden 62-ik lakosra jutott egy új kocsi. Nyugat-Európában az első öt hónapban körülbelül minden 60-65-ik lakosra jutott egy-egy új autó.