Sajtos botrány: 30 milliós bírság a Penny Marketnek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) harmincmillió forintra bírságolta a Penny Marketet tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt – írta az .

2010. január 28., 07:12

Az áruházlánc tavaly nyáron 13. születésnapja alkalmából szervezett akciót, amelynek keretében egyes termékek – bizonyos feltételekkel – 13 évvel ezelőtti áron voltak megvásárolhatók.

Az akciós árak azonban csak egy-két óráig érvényesültek, emiatt tömeghisztéria tört ki országszerte több Penny Marketben a leértékelt trappista sajtért. Több helyen rendőrt kellett hívni az áruházakhoz. A GVH 30 millió forintra büntette az áruházláncot balul sikerült akciója miatt.

A felügyelet megállapítása szerint a Penny Market csalogató reklámot tett közzé, ráadásul a hirdetésben közöltektől eltérően egyes termékek esetében korlátozta az akciós termékekből megvásárolható mennyiséget.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.