Piros-fehér-zöld átverés

Kamu magyarkodásért ötmilliós bírság- A Hansa-Kontakt Kft. olyan termékeket hirdetett magyar termékként, melyek származási helye nem Magyarország.

2011. szeptember 7., 14:26

A Hansa-Kontakt Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámkiadványában olyan termékeket hirdetett magyar termékként, amelyek származási helye nem Magyarország – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A Hansa-Kontakt Kft. a CBA franchise-rendszer egyik regionális központja, amelyhez hét megyéből (Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Heves, Pest, Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna) 133 bolt tartozik - írta a

Kreativ.hu.

A vállalkozás a CBA regionális reklámkiadványában magyar nemzeti színekkel és „magyar termék” felirattal reklámozta a Szerencsi Party étbevonót, a Tomi Kristály mosóport, illetve az ERU Camping teavajat. A termékek csomagolásán feltüntetett származási hely ugyanakkor nem Magyarország. A Szerencsi Party étbevonó Csehországban, a Tomi Kristály mosópor Ausztriában, Lengyelországban, illetve Szerbiában, míg az ERU Camping teavaj Szlovákiában készül.

A GVH a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlat miatt ötmillió forintra bírságolta a Hansa-Kontakt Kft.-t. A GVH az eljárásba ügyfélként bevonta a CBA Kereskedelmi Kft.-t, de az eljárást megszüntette, mivel a beszerzett bizonyítékok alapján a CBA Kereskedelmi Kft. nem volt részese a megtévesztésnek

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.