Óriási károk – Főleg a fiatal nők csábulnak el

Mintegy nyolcmillió fogyasztó, azaz a brit online vásárlók harmada vesz az interneten hamisítványokat. Szakértők szerint évi nyolcszázzal nő a hamisítványokat kínáló weboldalak száma.

2010. szeptember 14., 08:55

Egy, a brit Telegraph által közölt kutatás adatai szerint a teljes brit online vásárlóközönség harmada, azaz mintegy nyolcmillió fő vásárol az interneten keresztül hamisítványokat. A Moneybookers.com által végzett felmérés szerint ezek a vásárlók ráadásul pontosan tudják, hogy az a termék, aminek megvételére rákattintanak, hamisítvány. A kutatás szerint leginkább a fiatal nők hajlanak hamisítványok vásárlására. Mintegy 35 százalékuk rendel az interneten ruhaneműket, táskát, cipőt, parfümöt és ékszereket, amelyekről tudja, hogy hamisak.

A felmérés adatai szerint hetente 10-15, azaz évente közel 800 olyan új weboldal jelenik meg a világhálón, amely kifejezetten hamisítványokat értékesít.

A Moneybookers kommentárja szerint, mivel a hatályos jogszabályok szerint a hamisítványok megvásárlói nem szankcionálhatók, a hamisítási üzletág virágzik és folyamatosan terjeszkedik. A cég hozzátette, bár a hamis termékek megvásárlása ártalmatlan cselekménynek tűnik, a hamisítás mára olyan üzletággá nőtte ki magát, amely komoly károkat okoz az eredeti gyártóknak és a hivatalos viszonteladóknak, de a gyenge minőségű termékek terjesztésével a fogyasztóknak is problémát jelent.