Orbánék kirúgják a Közgépet

A kormány a legnagyobb magyarországi építőipari cégekkel – köztük a Közgéppel – kötött szerződést az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti, 29 kilométeres szakaszának megépítéséről, amelyhez uniós támogatást is igényeltek 2013 végén. A Miniszterelnökségen viszont már elkészült annak a kormányhatározatnak a tervezete, amely felbontaná a szerződést, a kormány így egy laza csuklómozdulattal tolta el a pénzcsap közeléből a Közgépet – értesült belső forrásból a Népszabadság.

2015. április 4., 13:05

A

Nol.hu azt írja, az M4-es támogatási szerződésének felmondásáról a hét közepén született döntés a Lázár János vezette Miniszterelnökségen. A lap szerint a kivitelezői szerződések semmissé tétele már eldöntött kérdés. Lázár János és Seszták Miklós miniszterek a héten utasították az építkezések leállítására a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t.

Napokkal ezelőtt derült ki, hogy az Európai Bizottság nem hajlandó támogatni az M4-es építését, mert az autópálya-szakasz építésével megbízott cégek vélhetően kartelleztek, emiatt irreálisan magas lett a kivitelezés ára.

Korábban a kormány megvédte az M4-es építési költségeit, az Orbán-Simicska-szakítás után azonban kitúrják a Simicska-céget.

A

Nol.hu a héten arról is írt, hogy a kormány lényegében össztűz alá vette a korábban barátinak számító, mára ellenséggé lett Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgépet. A Miniszterelnökség állítólag összegyűjtött minden olyan beruházást, amelyben a Közgép is részt vesz, és amelyek ellen az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) is vizsgálódik. A Nol.hu szerint ezen pályázatok összértéke 162 milliárd forint.

Az OLAF egyébként közel ötven, 2007 és 2013 között kötött, együttesen nagyjából 500 milliárd forint összértékű magyarországi beruházás ügyében vizsgálódik.