Olvassuk el, mit írunk alá!
Érdemes átgondolni, mire van szükségünk, és tudatos fogyasztóként kell viselkednünk – tanácsolja a a hitelre, kölcsönre pályázóknak Kathi Attila, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.
A szóvivő a
Beol.hu hírportálnak úgy nyilatkozott: ahhoz, hogy a hitelre, kölcsönre pályázók ne váljanak átverések áldozatává fontos lenne, hogy tudatos fogyasztóként viselkedjenek. A tájékoztatásnak még a jogszabályokat megsértő cégek megbüntetésénél is nagyobb szerepe van a megelőzésben.Arra a kérdésre, hogy milyen konkrét tanácsokkal látná el mindazokat, akik most készülnek hitelt felvenni, Kathi Attila úgy válaszolt: először is érdemes átgondolni, mire van szükségünk, egyáltalán indokolt-e adósságba verni magunkat. A vásárlók sokszor teljesen felesleges dolgokat vesznek meg részletre, csak azért mert látták a reklámban, vagy éppen akciósan kínálják. Emellett azt is fel kell mérni, milyen mértékű törlesztőrészlet fizetését tudjuk vállalni.
A banknak álcázott fogyasztói csoportokról azt mondta: azt nem tudják tévedésbe ejteni, aki figyelmesen átolvassa a tájékoztatókat, s jól meggondolja, hogy mit ír alá. Azt tanácsolja: szánjuk rá az időt a szöveg tanulmányozásra, s akár kérjük jogász segítségét is – mondta a beol.hu-nak.