Nem bővül a kecskeméti Mercedes
Legalább egy, de akár több évet is csúszhat az a projekt, amivel a Mercedes kecskeméti autógyártó-kapacitását 300 ezer autó közelébe emelte volna. Valószínű, hogy elsősorban az európai autóipar legyengülése, az újautó-eladások számának zuhanása áll a háttérben, de az is elképzelhető, hogy a magyar gazdaságpolitikával kapcsolatos német elégedetlenkedés miatt múlt el a Mercedes lelkesedése, és emiatt sem készül el a második gyár.
A kecskeméti Mercedes-gyárban két sikertörténet egyesült: egy tradicionális, amelyet a Mercedes képvisel és egy új, a magyar gazdaság megújításának európai sikertörténete. Ezekkel a szavakkal üdvözölte a kormányfő januárban a kecskeméti futószalagról legördülő legújabb Mercedes-modellt, írja az
Index.De hiába az igyekezet, a stratégiai partnerség sem ér túl sokat, ha a sikertörténetet illetően a német cég vezetői másként gondolkodnak. Az Index két, egymástól független forrásból is úgy értesült, hogy a tervezett kecskeméti gyárbővítésből jó darabig semmi nem lesz. Az ügyben a Mercedest is megkerestek, de nem válaszoltak a kérdéseikre.
A fejlesztés megtorpanását névtelenséget kérő forrásaik különböző okokkal magyarázzák. A közös csupán az, hogy egyelőre csúszik a gyárépítés megkezdése.
Az átpolitizáltabb forgatókönyv szerint a németek ugyan elégedettek a magyar gyárral – a tavaly márciusi indulás óta több mint 40 ezer Mercedes készült el Kecskeméten, az autógyár nyereséges, és idén már százezernél is több autó gördülhet ki a csarnokból –, de elegük van a gazdasági környezet kiszámíthatatlanságából.