Visszatértünk a régi szoci megoldáshoz az autóvásárlásban is

Várni kell. Ilyen helyzetben régóta nem voltak az autógyártók, hiszen sorban állás van az autókért világszerte, ez a helyzet Nyugat-Európában éppúgy, mint az Egyesült Államokban és természetesen Magyarországon is.

2022. május 31., 09:08

Szerző:

„Ha most érne véget az ukrajnai háború és szűnne meg Kínában a koronavírus-járvány újabb hulláma, akkor is évekig tartana az autóipar helyreállása”mondta az Infórádióban Szécsényi Gábor. Az Autó című szaklap főszerkesztője szerint a jelenlegi állapotok közt előfordulhat, hogy akár egy évet is várni kell egy autóra.

Kezdetben a koronavírus miatt elakadtak a szállítási láncok, tehát egyrészt nem készültek a jelentős részben Kínából hozott alkatrészek, másrészt ami készült is, szállítmányozási problémák miatt nem jutott el a gyárakba. Erre érkezett a chiphiány, és a harmadik az orosz–ukrán háború február vége óta, ami miatt megemelkedtek az alapanyagárak.

„Ráadásul több beszállító települt Ukrajnába éppen a koronavírus miatt, ha már Kínából problémás a beszerezés, hozzuk közelebb a gyártást, de még mindig legyen olcsó, hiszen az ukrán munkaerő jelentősen olcsóbb, mint az európai”

– mondta a szakértő, de hozzátette, van egy még újabb baj, hiszen újra támad a koronavírus Kínában, ezért csökken a kínai piac, újra gond van az onnan érkező alkatrészekkel.

(Kiemelt képünk: A Mercedes magyarországi gyára 2020. április 28-án újraindította üzemét. A gyártást március közepén függesztették fel itt az új COVID-19 koronavírus járvány közepette. Fotó: Dudar SZILARD / MERCEDES-BENZ / AFP)

2022. június 30., 09:48

Ahogy azt a keddi kamatdöntő ülést követően a Magyar Nemzeti Bank (MNB) bejelentette, csütörtöktől összezárt az alapkamat és a piacon irányadónak tekintett egyhetes betét kamata. A jegybank az előző hetinél 50 bázisponttal magasabb 7,75 százalékos kamattal hirdette meg az egyhetes betétet a csütörtöki akcióra.