Magyarbrands: 2013 után idén is a szupermárkák között a 168 Óra
A 168 Órát 2013 után idén is hazánk legjobb márkái közé választották. 15 éve indult világhódító útjára Nagy-Britanniából a Superbrands, ekkor díjazta először elismert marketingszakemberek csoportja a legkiválóbbnak ítélt márkákat. A Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága és vezetői mind nagyobb szükségét látták, hogy a hazai termékekre kiemelt figyelmet fordítsanak, ezért 2010-ben életre hívták a MagyarBrands programot.
Marketinggel és kommunikációval foglalkozó szaktekintélyek egy rádióműsorban indították útjára a Superbrands programot Nagy-Britanniában. Céljuk kettős volt: a kiemelkedő erejű márkák reflektorfénybe állítása, valamint követendő példák bemutatása a fejlődni, tanulni vágyó piaci szereplőknek. A program mára a világ minden részén ismertté vált, hiszen 5 földrész 87 országában jelent különleges minősítést a Superbrands elismerés.
A Superbrands programban kiemelt szerep és felelősség hárul a zsűrire, ezért kizárólag magas szakmai elismertséggel rendelkező személyeket kérnek fel e munkára a megmérettetés szervezői. A szakértői bizottságok tagjai az alábbi szempontokat vizsgálják meg döntésük során: a márka tradícióját, történelmét, piaci szereplését, a márka reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját, valamint márkastratégiáját. A jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, az elismerésre sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet.
A Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága és vezetői mind nagyobb szükségét látták, hogy a hazai termékekre kiemelt figyelmet fordítsanak, ezért 2010-ben életre hívták a MagyarBrands programot.
A MagyarBrands szakmai elnevezés a legkiválóbb hazai márkák minősítését és bemutatását célul kitűző program. A magyar fogyasztók számára mindinkább fontos, hogy az általuk megvásárolt árukkal hozzájáruljanak a hazai vállalatok, és ezzel Magyarország gazdaságának fejlődéséhez is.
A MagyarBrands célja olyan magyar vonatkozású márkák díjazása, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek hazánkon kívül is. A MagyarBrands márkákhoz kapcsolt értékek olyan kézzelfogható előnyt jelentenek a magyar és nemzetközi piacon, amelyek révén a termékek megbízhatósága és elismertsége növekszik a vásárlók szemében. A kiválasztás pályázati rendszerben illetve a Superbrands Szakértői Bizottság jelölése alapján történik.
A MagyarBrands-díj odaítélése alapvetően számszerűsíthető kritériumok (tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdon) alapján történik, amelyet szakmai elbírálás (ismertség, reputáció, identitás) egészít ki. A pályázatokat/jelölteket a Superbrands Szakértői Bizottsága értékeli, amelynek vezetői: Dr. Serényi János (Értétrend Consulting, MagyarBrands program elnöke), Dr. Bendzsel Miklós (Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke, Superbrands Szakértői Bizottság 2013., elnök), Dr. Salgó István (Magyarország Üzleti Tanácsa a Fenntartható Fejlődésért elnöke, a Business Superbrands Szakértői Bizottság 2013., elnöke).