Luxusadó: ki jár jól, ki rosszul?
Az autók vagyontárggyá minősítését a kormány nem bízza a tulajdonosokra, szemben az ingatlanokkal, amelyek értékét önbevallás alapján kell megállapítani. A teher kivetésének egyetlen kritériuma a 125 kilowatt vagy a feletti teljesítmény - írta a vezess.hu.
2010-től a 30 millió forintnál értékesebb ingatlanokon, bizonyos légi és vízi járműveken kívül az MSZP-SZDSZ kormány a 170 lóerőnél erősebb autókra is vagyonadót vet ki. 125 és 175 kW között (170-238 LE) a normál adóösszeg dupláját, 175-200 kW-ig a két és félszeresét, míg 200 kW (272 LE) felett a háromszorosát kell kipengetni Az intézkedés célja a "közteherviselés elvének fokozottabb érvényre juttatása" - áll a törvénytervezetben.
Egyformán az adó hatálya alá tartozik egy 200 ezerért is nehezen eladható, háromezres Opel Omega A, mint egy valóban vagyontárgynak mondható, alapáron 21-28 milliós új hetes BMW.
A tavaly eladott autók közül az MGE-statisztika szerint összesen 23 691-et érintett volna a luxusadó. A legtöbb közülük Ford Mondeo 2.2 TDCi, messze nem egy luxusjármű.
Mint minden határérték, a 125 kW-ban meghúzott is azoknak kedvez, akik a felső határán mozognak és kedvezőtlen a limitet elérő vagy néhány lóerővel átlépő modellekre nézve.