Logikus: 10 milliárdot öltek bele, most bezárják
A szocik alatt 10 milliárdért átépítették, a Fidesz alatt bezárták. Mi az?
Közel 62 évvel a megnyitása után ideiglenesen bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját, amelyet jelenleg a fapados légitársaságok használnak. A terminál kiürítésének ütemezéséről a következő hetekben döntenek - írta az MTI-re hivatkozva az
Automenedzser.A műemlékvédelem alatt álló terminál "a repülőtér" volt 1985-ig, amikor megnyílt a 2/A. A múlt évig Ferihegy 1 névre hallgatott, azóta a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálja. Ferihegy - egyes források szerint - Mayerffy Ferencről, a környék egykori bérlőjéről kapta a nevét a XIX. század közepén.
A repülőtér története még 1939-re nyúlik vissza, amikor a forgalom "kinőtte" a budaörsi repülőteret. Akkor a beérkezett pályázatok közül ifj. Dávid Károlyét választották ki. A nyertes pályázat olyan vasbeton szerkezetű épületet formált, amely a levegőből repülőgépnek nézett ki. A végül 1950. május 7-én megnyitott terminál a maga idejében Európa egyik legkorszerűbb légikikötője volt.
A 80-as évek elejére a repülőtér kapacitása már szűkösnek bizonyult, ezért megépítették a 2-es terminált, s ezt követően az egyest az átépítésig a teher- és kisgépes forgalomra használták.
Az egyest is felújították - 2004 szeptembere és 2005 szeptembere között. A 10 milliárd forint költségű átépítés eredményeként a terminál kapacitása 2,5 millióra nőtt az előző évi egy-két százezerről és megfelelt a szigorodó utasbiztonsági előírásoknak. Az átépítés óta a kisgépes forgalom mellett a fapados légitársaságok használták a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját.