Leveszik a polcokról a veszélyeztetett halfajokat

Több mint hetven veszélyeztetett halfaj árusítását szünteti be a brit Selfridges.

2011. május 14., 13:20

A felsőkategóriás áruházlánc Project Ocean nevű kampányával azt az üzenetet szeretné terjeszteni, hogy a veszélyeztetett fajok fogyasztása "nem divatos" - számol be a The Daily Telegraph című brit napilap online kiadása. A szigetország olyan kedvenceit száműzik a halaspultokról, mint a doveri nyelvhal, az atlanti lazac, a tonhal, a lepényhal, a homár, valamint bizonyos pisztráng-, garnélarák- és sügérfélék.

Helyüket olyan kevésbé ismert halak foglalják majd el, mint a különböző keszeg- és tőkehalfélék és a pérhal. Összességében csak olyan halakat fognak árusítani, amelyekről a Marine Stewardship Council (MSC) nevű szervezet igazolja, hogy fenntartható halászatból származnak - írta a hvg.hu.

Az áruházlánc híres kijelzőin azt kérdezik a vásárlóktól: "Enne ön pandát?", utalva azokra a jelentésekre, amelyek szerint a kékúszójú tonhal már annyira veszélyeztetett, mint a panda és a tigris. Más kijelzőkön egy medúza & sültkrumpli (jelly fish & chips) étterem látható. A kampány részeként a Selfridges arra buzdítja vásárlóit, hogy "szavazzanak villájukkal", és hagyják ott az olyan éttermeket és boltokat, amelyekben nem fenntartható módon fogott halakat árusítanak.