Leszálló ágban?
A British Airways hétfőtől állítólag nem szolgál fel ételt több rövid távú járatán, hogy ezzel is takarékoskodjon. Lehet, hogy már egy szendvics is számít?
A legnagyobb brit bulvárlap, a The Sun egy belső utasításból idézett, amely szerint a délelőtt 10 óra után felszálló, két és fél óránál rövidebb repülési idejű járatokon az utasok a jövő héttől nem kapnak ingyenes ételt, sőt rágcsálnivalót sem. A cég olyan "fapados" versenytársak gyakorlatát veszi át ezzel, mint a Ryanair vagy az easyJet, írta a brit lap.
A The Sun értesülése szerint a BA - a legnagyobb brit légitársaság - évente 22 millió font megtakarítást remél az intézkedéstől.
A British Airways a hosszú távú járatokon továbbra is teljes körű szolgáltatást kínál. A bulvárlap beszámolója szerint a brit légi utaskísérők szövetsége a tagok között terjesztett feljegyzésében "belső szabotázzsal" vádolja Willie Walsh vezérigazgatót és a szolgáltatások megkurtítását kezdeményező Mark Hassell utaskapcsolati igazgatót.
Mint arról korábban mi is beszámoltunk, Walsh nemrég egy állománygyűlésen úgy fogalmazott, hogy a British Airways a jelenlegi, rendkívül rossz üzleti környezetben "a túlélésért küzd", bár elemzők később ezt túlzásnak nevezték. A BA azonban valóban rekordveszteséget jelentett a márciussal zárult pénzügyi évre: a cég az egy évvel korábbi, 712 millió font adózott eredmény után tavaly 375 millió font veszteséget termelt adózás után. Ez a legrosszabb eredmény a vállalat 1987-es privatizációja óta.
A British Airways elsősorban a prémiumosztályok forgalmának drasztikus visszaesését szenvedi meg. Egyik fő bevételi forrása ugyanis a bőség éveiben a londoni City bankárainak utaztatása volt, akik első- vagy business osztályon repültek, főleg a transzatlanti járatokon. A súlyos pénzügyi válság és a tömeges citybeli elbocsátások nyomán azonban ez az utascsoport szinte eltűnt.
A BA nemrégiben már közölte: több hosszú távú járatán csökkenti az első osztályú helyek számát.
Willie Walsh vezérigazgató bár csak jelképes gesztusként, de júliusban ingyen dolgozott, és erre kérte a cég alkalmazottait is. Az ötlet azonban nem talált lelkes fogadtatásra: a szakszervezetek hangsúlyozták, hogy Walsh évente több mint 700 ezer font jövedelmet visz haza, vagyis megengedhet magának egy hónapnyi ingyenmunkát, az utaskísérők és a kiszolgáló személyzet tagjai viszont nem.
Ha kíváncsi rá, miként értékeli a cég vezérigazgatója az ágazat válságát, kattintson a
www.angolosan.huoldalra!