Kreatív: Simicska és Nyerges éve volt 2012

Az állam hirdetési pénzei idén is többnyire Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségeinél landoltak.

2012. december 19., 13:21

Az állam 2012-ben több mint 11 milliárdnyi médiavásárlási közbeszerzésben hirdetett eredményt, a közbeszerzési piac pedig látványosan koncentrálódott – írja a

Kreatív. Az állami hirdetők, és azok közbeszerzés során kiválasztott médiaügynökségei többségében a kormányközeli üzletemberek médiavállalkozásait részesítik előnyben, és ez nem csupán a kereskedelmi hirdetők logikájával ellentétes folyamat, hanem számos esetben a piaci elérési adatok ismeretében igazolhatatlan.

A Kreatív szerint ez felveti annak gyanúját, hogy az állami hirdetések elköltése mögött központilag irányított politika húzódik meg, amelynek a reklám- és médiapiac elhúzódó válságát figyelembe véve a teljes piacra is hatása lesz majd. A csökkenő reklámpiacon az állam hirdetési gyakorlata alapvetően befolyásolhatja a piac működését és olyan erőviszonyokat alakíthat ki, amelyeket egy esetleges kormányváltás után már nem lehet törvényesen, a piac logikájának újra becsületet adva helyrehozni.

A Kreatív cikkét elolvashatja itt.